آیت‌الله سیداحمد خاتمی در ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی که ظهر امروز در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) شهر قزوین به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) با حضور عزاداران فاطمی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه به پاکدامنی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بانوان در جامعه باید همانند بانوی دوعالم حضرت فاطمه‌زهرا(س) عمل کنند و عفاف و حجاب این بانو را سرلوحه زندگی خود قرار داده و در مسیر ائمه اطهار(ع) گام بردارند.

وی با اشاره به حادثه منا افزود: بیش از 400 شهید در منا داشتیم و کشور عربستان بنا نداشت جنازه‌ای را تحویل دهد که مقام معظم رهبری دستور دادند اگر جنازه‌ها را تحویل ندهند و کوچک‌ترین بی‌احترامی در حق حجاج ایرانی شود، ما خشن برخورد خواهیم کرد و این اقتدار سران عربستان را به تکاپو انداخت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عزت و اقتدار کشور در گرو رهبری ولی فقیه است، اضافه کرد: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و مقام عظمای ولایت در جهان زبانزد خاص و عام است که باید قدردان آرامش با محوریت جمهوری اسلامی باشیم.

خاتمی عنوان کرد: امید ملت مسلمان ایران بر این است که فرودگاه انقلاب اسلامی، ظهور مهدی موعود باشد و حمایت از ولی فقیه که عطر امام زمان دارد، بر ملت ایران واجب بوده و باید طبق منویات و دستورات عظمای ولایت عمل کنند.

وی با بیان اینکه امروز مسؤولان و مردم همراه ولایت فقیه هستند، ادامه داد: مردم باید در عرصه انتخابات که عرصه حضور بوده و هر رأی نشان حمایت از جمهوری اسلامی ایران است، شرکت کرده و حمایت خود را اعلام کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز آنچه به دور از هر سیاست و سلیقه‌ای که باید توجه داشت، حضور در عرصه‌های انتخاباتی است و دیگر این که مردم رئیس جمهوری انتخاب کنند که به دنبال راهی برای رفع مشکلات آن‌ها باشد.

خاتمی با بیان اینکه به دولت‌های گذشته کاری ندارم، یادآور شد: در انتخابات پیش رو باید رئیس جمهوری انتخاب شود که گفتمانش گفتمان ولایت فقیه باشد.

وی گفت: کشور رئیس جمهوری میخواهد که در تمام مسائل حرف ولایت فقیه را زده و طبق آن عمل کند و در انتخابات سال 96، انتخاب رئیس جمهوری باید در تراز جمهوری اسلامی و ولی فقیه باشد.

گفتنی است در این مراسم مرثیه‌سرایی و مداحی از سوی علی فرمانی از مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) شهر قزوین برگزار شد.