آیت الله سید احمد خاتمی روز چهارشنبه در نخستین یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: سال 62 نشستی در تل آویو برای بررسی راه های مبارزه با انقلاب اسلامی برگزار و در پی آن بیانیه ای صادرشد که یک بند آن این بود که برای مبارزه با انقلاب اسلامی راهی جز گسترش مواد مخدر، فحشا و اعتیاد به ویژه بین جوانان ایرانی نداریم و فاز مواد مخدر که عزیزان زیادی در راه مبارزه با آن ایثارگری کرده اند، در این راستاست.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان در سه فاز برنامه ریزی کرده اند گفت: فاز اول مبارزه نظامی و سخت با نظام اسلامی بوده است و در دهه اول انقلاب شاهد این موضوع بودیم که می خواستند با فاز نظامی مساله را پیش ببرند و فاز سازمان جهنمی منافقان از این دست بود که 17 هزار نفر از اقشار مختلف جامعه را ترور کردند.
آیت الله خاتمی بیان کرد: بعد از آن نیز جنگ هشت ساله تحمیل شد و جنگ تحمیلی تنها عراق با ایران نبود بلکه جنگ 1+ 5 بود و امروز روسای جمهور آمریکا مدام می گویند گزینه ها روی میز است که باید به آنها گفت هشت سال مبارزه نظامی را داشتید، چه حاصل شد؟
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: 6 کودتا در دهه اول انقلاب علیه نظام اجرایی شد که کمتر به آنها پرداخته شده و از آن جا که خدا با انقلاب است برخی از این کودتاها 15 دقیقه قبل از شروع، خنثی شدند.
وی بیان کرد: فاز دوم مبارزه با انقلاب اسلامی ایران، فاز سیاسی مقابله با نظام اسلامی بود که تحت عنوان جنگ نرم یا کودتای نرم مطرح می شود و جریان فتنه بی تردید در این فاز می گنجد زیرا یک کودتای نرم بود و این نوع کودتا در برخی کشورها اثر گذاشته و دولت هایی نیز به دنبال این نوع کودتا سرنگون شده اند.
آیت الله خاتمی گفت: دست قدرت خدا در 9 دی سال 88 به میان آمد و این کودتا را ناکام گذاشت.
وی اظهار کرد: فاز سوم نیز فرهنگی است که از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است و مساله مواد مخدر در این فاز می گنجد.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 2 بحث در عرصه حکومت اسلامی مطرح است افزود: یکی از مباحث این است که آیا تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت جایز است؟
وی بیان کرد: جریانی برای مبارزه با انقلاب اسلامی در کشور راه افتاده و می گویند در زمان غیبت نباید حکومت تشکیل داد و معمولا آنها که در این سخن می دمند تشیع انگلیسی است و تشیع انگلیسی نامی است که رهبری به تشیع هایی که از آن سوی آب تغذیه می شوند، اطلاق کرده اند.
آیت الله خاتمی گفت: دلیل آنها نیز 13 روایت است که در آنها مطرح شده هر قیامی قبل از قیام حضرت مهدی (عج) شکست خواهد خورد.
آیت الله خاتمی افزود: در بحث های خود در بیش از 30 جلسه درباره این روایات بحث کردیم و مشخص شد برخی از آنها از نظر سندی ضعیف هستند و این روایات ساخته و به امامان نسبت داده شده است.
وی گفت: برخی دیگر از این روایات نیز قیام های نا به حق را و قیام هایی که پیشوای آن امامان نیستند را تخطئه می کند و برخی دیگر مطرح می کند که قبل از قیام حضرت مهدی (عج) قیام جهانی رخ نمی دهد و این یک حقیقت است.
آیت الله خاتمی تاکید کرد: ما به قیام حضرت مهدی (عج) به عنوان یک قیام جهانی معتقد هستیم.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: طایفه چهارم این روایت نیز می گوید این قیام ها با مشکل مواجه می شوند و آیا در مواجه به مشکل باید دست از وظیفه برداشت.
آیت الله خاتمی گفت: تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت یک اصل پذیرفته شده بدیهی است و سید الشهدا (ع) می دانست که کشته می شود اما ایده حکومت اسلامی را مطرح کرد تا شیعیان بدانند این ایده یک ایده مقدس است.
وی با اشاره به وظیفه مردم در زمان تشکیل حکومت اسلامی گفت: در این عرصه سه موضع وجود دارد که یک موضع، موضع حمایت و تقویت است و این موضع دینی است و مردم در سال های پس از انقلاب از این موضع حمایت کرده اند و خداوند نیز آنها را حمایت کرده است.
آیت الله خاتمی بیان کرد: با حمایت های جانانه مردم به ویژه در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال، انقلاب اسلامی ایران 38 سال از تندبادها جان سالم به در برده و این حمایت ها سبب می شود که علی تنها نماند.
وی گفت: 22 بهمن ماه امسال حماسه برتر بود که خود غربی ها که در آمار دادن بخیل هستند، اعلام کردند میلیون ها نفر در ایران به حمایت از انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند.
وی با اشاره به اینکه موضع دوم موضع بی طرفی است و برخی نه از نظام حمایت می کنند و نه با آن مخالف هستند اظهار کرد: این موضع را کسانی در برابر حکومت امام علی (ع) داشتند و این افراد در پایان، آب به آسیاب دشمنان علی (ع) ریختند و مولا درباره آنها فرمود: آنهایی که همراه با ما نباشند و حتی در مقابل ما هم بی طرفی داشته باشند علیه ما هستند.
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز نیز خط همین است و من به هم لباسی های خود عرض می کنم که اگر هستند ببینند و این حرف را تحمل کنند برای آنکه ما را در جبهه ضد انقلاب بیاندازند ابتدا ما را به سمت بی طرفی می برند و می گویند چکار دارید که از انقلاب حمایت کنید و بعد اطلاعات یک طرفه علیه انقلاب را می دهند و از خوبی ها گفته نمی شود و از نقاط ضعف می گویند تا اینکه این آقای بی طرف چشم باز می کند و می بیند شده تریبون ضد انقلاب.
وی تصریح کرد: مقابل حق نباید بی طرف بود زیرا این موضوع آن بر سر نظام اسلامی می آورد که بر سر مولا علی (ع) آورد.
آیت الله خاتمی افزود: موضع سوم موضع تضعیف و تخریب انقلاب است که از ابتدای انقلاب تاکنون این موضع بوده و تا امروز کینه آمیزتر شده است زیرا انتظار داشتند که انقلاب بعد از 6 ماه ساقط شود و 38 سال تمام شد و هنوز دارند خمیازه می کشند.
وی عنوان کرد: هر روز که از عمر انقلاب می گذرد کینه آنها بیشتر می شود زیرا کینه آنها از جنس کینه با اسلام است.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش با تقدیر از برگزاری یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پیشنهاد کرد: برای آنکه مردم بدانند شهدای فراوانی از سوی نیروی انتظامی در مبارزه با رشوه جان خود را از دست داده اند، یادواره شهدای مبارزه با رشوه نیز برگزار شود زیرا این امر در ترسیم صحیح سیمای نیروی انتظامی نقش خواهد داشت.
وی اضافه کرد :تردیدی نیست خداوند شایسته ترین رفتار خود را با شهدا و جانبازان خواهد داشت و پذیرایی خداوند از این عزیزان تنها در دنیای اخروی نیست بلکه شامل خانواده های آنها نیز می شود.
آیت الله خاتمی گفت: مسئولان نیز باید خانواده شهدا به ویژه شهدای مبارزه با مواد مخدر را حمایت کنند و این تکلیف و وظیفه است.
وی با اشاره به اینکه برخی ها می گویند جنگ تمام شده است، اظهار کرد: جنگ تمام نشده است و امیدواریم این راه و رسم ایثارگری در راه خدا همچنان در جامعه تداوم داشته باشد و همه ما قدردان شهدا باشیم.
استان کرمان تاکنون 373 شهید را در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است که از این تعداد 71 نفر از سال 90 تاکنون جان خود را در این راه تقدیم کرده اند.