حسین شیخ الاسلام در واکنش به سخنان علی محسن صالح معاون رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که به تازگی مدعی ارسال سلاح از ایران به یمن برای ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه شده است، گفت: من این سخن را تکذیب می کنم زیرا این حرف فقط یک فرافکنی به خاطر عدم رسیدن آنها به اهدافشان در جنایاتی است که طی دوسال گذشته علیه ملت مظلوم یمن انجام داده اند.
 
مشاور ظریف با بیان اینکه علی رغم دو سال جنایت علیه یمن هر روز وضعیت کشورهای متجاوز مانند عربستان بدتر می شود، اظهار داشت: بعد از این همه جنایت مانند آدم کشی، کودک کشی ، حمله  به مراسم عزا و عروسی هنوز نتوانسته اند راه به جایی یابند.
 
مشاور وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه آنها برای توجیه شکست خودشان چنین اتهاماتی را به ایران وارد می کنند، بیان داشت: آنها خودشان هم به خوبی می دانند که  حتی کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی هم نمی تواند به یمن برسد واین به خاطر محاصره ظالمانه و بی رحمانه یمن است.
 
شیخ الاسلام با ابراز تأسف از اینکه رئیس جمهورمستعفی و فراری یمن به همراه عربستان با پول، جنایت و زدو بند سیاسی با کشورهای همسو با آل سعود سعی می کند مردم یمن را به زمین بزنند خاطر نشان کرد: آنها تاکنون به هدف خود نرسیده‌اند و بعد از این هم نخواهند رسید.
 
وی با تأکید بر اینکه این اتهامات نسبت به جمهوری اسلامی کاملا بی اساس است بیان داشت: آنچه که تاکنون درمقابل متجاوزین به یمن مقاومت کرده توانایی خود ملت یمن است.
 
شیخ الاسلام با اشاره به محکومیت عربستان در سازمان ملل به خاطر کودک کشی در یمن و اعتراف دبیر کل سازمان ملل به لغو این محکومیت به خاطر اینکه  پول‌های زیادی از آل سعود دریافت کرده است با ابراز تأسف گفت: مجامع بین المللی بنده پول و قدرت هستند و علی رغم اینکه همه این جنایات انجام شده بود وبرخی از کارشناسان صادق سازمان ملل درباره کودک کشی عربستان در یمن گزارشی را برای سازمان ملل تهیه کرده بودند دبیر کل سازمان ملل جلوی انتشار آن را می گیرد.
 
مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به وضوح نقض قوانین بین المللی توسط  چند کشور خاص گفت: جای تأسف دارد که آنها از جنایات رژیم شاهنشاهی سعودی علیه ملت مظلوم یمن چشم پوشی می کنند.