«استیو بشیر»، فرماندار پیشین ایالت کنتاکی، در پیامی با انتقاد از محتوای اولین سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنگره، وی را به سر دادن شعارهای پوپولیستی متهم کرد.

وی با بیان اینکه ترامپ قهرمان وال استریت است نه مردم آمریکا اظهار کرد: «شما کابینه دولت را از میان میلیاردرها و دوستان وال استریتی خود انتخاب کرده اید.»

وی در ادامه گفت: «پیش از این که به دموکرات یا جمهوری خواه بودن خود فخر بورزیم، باید به آمریکایی بودنمان افتخار کنیم. آمریکایی که من بدان عشق می ورزم، همواره حرکتی رو به جلو داشته است.»

وی در حمایت از طرح بیمه درمانی دولت پیشین آمریکا گفت: «اجرای قانون اوباماکر یکی از دستاوردهای مهمی است که باید با همکاری جمهوری خواهان تداوم یابد.»

وی وعده داد دموکرات ها به ایجاد فرصت و بسترسازی برای موفقیت تک تک آمریکایی ها متعهد هستند و در خصوص ارزش های طبقه کارگر سیاست هایی متقابل با ترامپ اتخاذ خواهند کرد.

استیو بشیر در ادامه مواضع و سیاست های ترامپ در قبال روسیه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «ترامپ به خطرات و تهدیداتی که از سوی روسیه متوجه امنیت ملی ماست، بی توجه است و در عین حال رابطه خود را با متحدان آمریکا روز به روز تیره تر می کند.»

بشیر در خاتمه مواضع رئیس جمهور آمریکا در خصوص مهاجران و همچنین رسانه ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «ترامپ علیه تمامی پناهجویان و مهاجران اعلام جنگ کرده است. او با بی اعتنایی تمام ارزش های دموکراسی ما را از بین می برد. رهبران واقعی تفرقه و نفاق را گسترش نمی دهند.»