به گزارش پارس ، مهر به نقل از رویترز، " باراک اوباما" که به مکزیک سفر کرده در ادامه افزود: همچنان در حال بررسی موضوع استفاده دولت سوریه از تسلحیات شیمایی هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در مورد سوریه هیچ گرینه ای را از روی میز حذف نکرده یم و اگر ثابت شود که حکومت این کشور از تسلیحات شیمایی استفاده کرده ما برای مقابله با بشار اسد هر اقدامی را انجام می هیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه در پاسخ به انتقادات مطرح شده از دولت وی مبنی بر احتیاط در مورد سوریه گفت: ما به هیچ وجه منتظر ننشسته ایم تا ببینیم که اوضاع چگونه می شود ما در حال بررسی و تحقیق در این مورد هستیم که آیا سوریه از تسلیحان شیمیایی استفاده کرده یا خیر.

پیش از اوباما نیز" چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا اظهاراتی را در مورد سوریه ایراد کرد.

وزیر دفاع ایالات متحده، طی مصاحبه خبری در پنتاگون اظهار کرد که مسلح کردن شورشیان سوریه به نفع آمریکا نیست. وی با اشاره به گروه النصره در سوریه گفت: این گروه ها عقاید ضد آمریکایی دارند، بنابر این، کمک تسلیحاتی به آن ها درست نیست.

وی گفت ایالات متحده باید از شورشیان حمایت غیر مستقیم انجام دهد و نباید اجازه دهد که کار به مداخله نظامی بکشد به طور مثال ایالات متحده آمریکا می تواند با اجرای منطقه پرواز ممنوع، استفاده از سلاح شیمیایی را منتفی کند.

هیگل هم چنین گفت اگرچه اوباما گفته است ما به همه گزینه ها در خصوص سوریه توجه خواهیم کرد اما این به آن معنا نیست که آمریکا حتما در سوریه مداخله نظامی می کند و یا حتما به شورشیان تسلیحات نظامی خواهد داد.

اوباما نیز که برای یک سفر دو روزه به مکزیک رفته است گفت ما می خواهیم مطمئن شویم که اقدامات ما به بهبود اوضاع سوریه کمک خواهد کرد و از افزایش کشته ها جلوگیری خواهد کرد در غیر این صورت دست به اقدامی نخواهیم زد.