یک وکیل از بازجویی از پسر محمد علی کلی به وسیله مقامات مهاجرتی در یکی از فرودگاه‌های فلوریدا خبر داد.

«کریسب منسینی" در این خصوص به "کوریر جورنال" گفت محمد علی جونیور، فرزند 44 ساله محمد علی کلی و مادرش روز هفتم فوریه پس از بازگشت از جاماییکا به فرودگاه بین‌المللی فورت لادردیل-هالیوود وارد شدند. مقامات مهاجرتی سپس محمد علی جونیور را حدود 2 ساعت تحت بازجویی قرار دادند و از وی سؤالاتی نظیر «نام شما از کجا آمده» و «آیا مسلمان هستید» پرسیدند.

علی جونیور متولد فیلادلفیا است و گذرنامه آمریکا را در اختیار دارد. پرسش مقامات فرودگاه از وی حتی پس از مشخص شدن مسلمان بودن او ادامه یافت.

مقامات گمرک و محافظت از مرزهای آمریکا می‌گویند نمی‌توانند درباره جزئیات سفر افراد به آمریکا اظهار نظر کنند؛ ولی تمامی افرادی که وارد آمریکا می‌شوند، در معرض بازجویی‌های این نهاد قرار دارند.

روزنامۀ انگلیسی دیلی میل نیز به نقل از فرزند محمد کلی تاکید کرد که وی را به سبب مسلمان بودن، بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار دادند.

کلی تصریح کرد که علیه این اقدامِ پلیس فرودگاه به دادگاه شکایت خواهد کرد.

"کریس مانشینی" سخنگوی محمد کلی در خصوص بازداشت موکل 44 ساله اش گفت: در اتاق بازجویی دو بار از او سئوال کردند که آیا او مسلمان است یا خیر. یکی دیگر از سئوالاتی که از او شده بود این بود که "اسمش را از کجا آورده است"!

به نوشتۀ روزنامۀ دیلی نیوز، مادر محمد کلی در تمام این دو ساعت نمی دانست چه بر سر پسرش آمده است.