به گزارش پارس ،   فارس به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا در تازه ترین گزارش خود نوشت؛ توسعه روز افزون تکنولوژی هسته ای و موشک های دور برد کره شمالی این کشور را به مرحله ای نزدیک کرده که قادر است با سلاح اتمی آمریکا را هدف قرار دهد.

در ارزیابی سالانه پنتاگون همچنین آمده است؛ موشک تائه پودونگ-۲ که درحال پیشرفت است ممکن است نهایتا بتواند به بخش هایی از آمریکا برسد. موشک تائه پودونگ-۲ قادر است کلاهک هسته ای نیز حمل کند.

این گزارش افزود: کره شمالی یک موشک چند مرحله ای را طراحی کرده است که توانست یک ماهواره نظارتی این کشور را در ماه دسامبر سال گذشته به مدار زمین برساند. این پیشرفت به شدت ظرفیت موشک های بالستیک کره شمالی را افزایش داده است.

علاوه بر آن، پیونگ یانگ در حال اصلاح و توسعه توان هسته ای خود است و آزمایش هسته ای ماه فوریه در راستای همین تلاش بود، ضمن اینکه این کشور قادر است در هر زمان آزمایشهای دیگری انجام دهد.

در گزارش پنتاگون، کره شمالی به علت توسعه توان هسته ای و امکان فروش تکنولوژی سلاح های هسته ای به دیگر کشورها به عنوان یکی از بزرگترین چالش های امنیتی آمریکا معرفی شده است.

تنش در شبه جزیره کره از زمان آزمایش هسته ای کره شمالی افزایش یافت و دو طرف تا آستانه شروع یک جنگ تمام عیار پیش رفتند.

آمریکا به کره شمالی پیشنهاد کرده در صورت توقف برنامه های هسته ای حاضر به مذاکره است اما پیونگ یانگ از مواضع خود کوتاه نیامده است.