به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ در پایگاه اینترنتی کریکت که متعلق به شرکت کیستون اسپورتینگ آرمز است، در بخش « مای فرست رایفل» (اولین تفنگ من) مدل هایی به نمایش گذاشته شده اند که برای کودکان طراحی شده اند.

در بین آنها تفنگی هم که به یک پسربچه پنج ساله در منطقه روستایی کمبرلند در کنتاکی هدیه داده شد و این کودک روز سه شنبه خواهر دو ساله اش را با آن به طور تصادفی کشت، دیده می شود. این حادثه احساسات آمریکایی ها را که هنوز در شوک تیراندازی در مدرسه سندی هوک نیوتاون بودند برانگیخت. کریکت در تماس خبرگزاری فرانسه، پاسخگویی در این خصوص را به وکیلش جان رنزولی محول کرد که تماس با او نیز امکان پذیر نبود.

این پایگاه اینترنتی که تا پنجشنبه بعد از ظهر تماس با آن امکان پذیر نبود، دهها عکس از کودکانی که از تفنگ های پیشنهادی آن استفاده می کنند منتشر کرد. این شرکت که مقر آن در پنسیلوانیا در شرق آمریکاست اعلام می کند در سال ۱۹۹۶ که تولید این تفنگ ها را آغاز کرد چهار هزار قبضه فروش داشت و فروشش در سال دو هزار و هشت به شصت هزار قبضه رسید. این شرکت هدف از تولید این تفنگ ها را القای اندیشه کاربرد مطمئن اسلحه در ذهن جوانان اعلام کرده است.

این تفنگ کوچک یک و یک دهم کیلوگرمی با هشتاد سانتی متر طول تنها یک گلوله می خورد و ماشه آن قابل قفل شدن است. قیمت این تفنگ ها بسته به مدل آنها بین صد و ده تا صد و چهل دلار است و در سوپر مارکت های والمارت فروخته می شود. پایگاه اینترنتی کید شوتینگز به تازگی اعلام کرد هر سال حدود سه هزار کودک به ضرب گلوله کشته می شوند که معادل شمار سربازانی است که در عراق کشته شدند. چهارده هزار کودک نیز سالانه به ضرب گلوله در آمریکا زخمی می شوند.