به گزارش پارس به نقل از فارس از قم، آیت الله محمد علوی گرگانی در دیدار با مجتبی بیگدلی از کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات جامعه اظهار کرد: امیدواریم که در آینده با دست قدرت باری تعالی و توجه بقیةالله و افکار شایسته کسانی که مسئولیت نظام به عهده آنهاست بتوانیم مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه دغدغه رهبر معظم انقلاب و همه مراجع این است که بتوانیم به وظایف الهی خودمان عمل کنیم، تصریح کرد: ریشه بسیاری از مشکلات کشور از عدم توجه به تدین و دین است.

این مرجع تقلید بر ضرورت ارتباط و تبادل نظر بین مسئولان، مراجع و علما تاکید کرد و گفت: مراجع رهبران دین و پیشوایان مذهب و متخصص در دین هستند و اجرای قوانین در کشور نیز بر عهده مسئولان بوده؛ چنانچه این دو قشر در کنار هم باشند مسلماً کار درستی است.

وی با بیان اینکه رسول الله (ص) اصلاح عامه مردم را به اصلاح خواص می داند، خواص را از دیدگاه پیامبر مکرم اسلام (ص) علما و امرا معرفی کرد و ادامه داد: حضرت این دو را در کنار هم دیده است، یعنی کارها بدون حضور هر یک از این دو قشر به پیش نمی رود.

* اسلام منهای روحانیت سوغات غرب است

آیت الله علوی گرگانی، مملکت منهای روحانیت را سوغات غرب دانست و تصریح کرد: یک سلسله افرادی آمدند که مملکت منهای روحانیت را پیش ببرند که این نخستین اشتباه بزرگ آنها بود.

وی افزود: در حال حاضر هم گروهی که علیه امامزادگان و مضجع شریف آنها کار می کنند دست پرورده خارجی ها و غربی ها هستند که معنای علیت را درک نمی کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات متعدد اقتصادی و فرهنگی کشورهای غربی گفت: اینان از بیانات اهل بیت (ع) و بزرگان دین ما فاصله دارند و سال به سال هم وضعشان بدتر می شود.

وی با اشاره به آثار حضور روحانیت و مسئولان در کنار هم تصریح کرد: اگر روحانیت، مسئولان و ملت در کنار هم باشند صددرصد جامعه ما مدینه فاضله خواهد شد.

*رئیس جمهور آینده در کنار رهبری و مراجع باشد

آیت الله علوی گرگانی یادآور شد: آرزوی ما این است یکی از برنامه های اساسی کسی که به عنوان ریاست جمهوری آینده کشور برگزیده می شود حرکت در کنار رهبری و مراجع باشد، خود را از آنها جدا نکرده و از آنها کسب تکلیف کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز اگر مشکلی پیش بیاید از این جدایی است، خاطرنشان کرد: اگر فاصله زیاد شد مشکلات هم بیشتر خواهد شد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خدا عمل اهل تقوا را می پذیرد، کارفرما و کارگر هم فرقی نمی کند، گفت: اگر تحت فرمان خدا و دستورات خدا عمل کردید مورد قبول هستید و موفقیت و سعادت خواهید داشت.

وی با بیان اینکه خدا در سوره یونس می فرماید پروردگار اهل ایمان را به سبب ایمانی که دارند هدایت می کند، اظهار کرد: اگر کسی ایمان داشت در کارش هم موفق خواهد شد.

آیت الله علوی گرگانی یادآور شد: انتظار ما این است هر کسی مسئولیت ریاست جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گرفت متعهدانه، متدینانه و خداپسندانه بتواند این مسئولیت سنگین را به پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: مسلم بدانید اگر در این مسیر حرکت داشته باشید همه مراجع و رهبری دعاگوی شما هستند و حرکت شما مرضی امام زمان (عج) خواهد بود.