حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با دلایل اصلی با اهمیت بودن مسئله فلسطین در جهان اسلام اظهار داشت: فلسطین، مهم‌ترین موضوع خاورمیانه است اما دشمنان جهان اسلام با ایجاد بحران‌ در منطقه، خواهان تحت‌الشعاع قرار دادن این مسئله مهم دنیای اسلام هستند.
 
وی با اشاره به اینکه بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس در سال 1917 میلادی طرح ایجاد دولت مستقل اسرائیل در منطقه را مطرح کرد، متذکر شد: از آن زمان هر بلایی که بر سر مسلمانان می‌آید، در راستای لاپوشانی این ظلم بزرگ علیه دنیای اسلام است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه سیاست‌های انحرافی زیادی برای پنهان کردن این جنایات در حال شکل‌گیری است،‌ تصریح کرد: کشورهای مرتجع عرب گروه‌های تروریستی داعش و القاعده را ایجاد کردند اما از آن طریق به اهدافشان نرسیدند و به همین دلیل سازوکارهای دیگری چون همزیستی و هم‌سویی با رژیم صهیونیستی در قالب راهبردهای مشترک تازه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
 
وی ادامه داد : یکی از راهبردهای جدید مرتجعین عرب، کمک به رژیم صهیونیستی برای مقابله با مقاومت است و در این راستا جنگ‌های 33، 8 و 22 روزه را تدارک دیدند که از این اقدامات هم نتیجه‌ای نگرفتند.
 
فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین‌ همواره اصیل بوده است، گفت: ایران در آذر سال 76 طرحی دموکراتیک تحت عنوان "برگزاری رفراندوم در سرزمین‌های اشغالی" را مطرح کرد که در سازمان ملل ثبت است و اگر واقعا جامعه جهانی به دنبال مقابله و نفی خشونت است، باید این رفراندوم اجرا می‌شد.
 
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا کشورهای غربی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی واکنش نشان نمی‌دهند، اظهار داشت: سازمان ملل متحد تبعی از تبعات قدرت در دنیای امروز است و در رابطه با مسئله فلسطین عملا سکوت می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه کمیته‌های مختلف سازمان ملل متحد بعضا در سال چندین بار مجبور می‌شوند جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اقدام‌هایی چون شهرک‌سازی را محکوم کنند، گفت: متاسفانه سازمان ملل در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد که ضمانت اجرا دارد، اقدامی انجام نمی‌دهد و پرونده رژیم صهیونیستی را ذیل این فصل قرار نمی‌دهد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: با وجود آنکه دست ایرانی‌ها به خون هیچ کسی آلوده نیست، به صورت ناعادلانه ذیل این فصل رفته‌اند و چند قطعنامه علیه کشورمان صادر شد اما رژیم صهیونیستی سالیان سال است که  غیرنظامیان را می‌کشد ولی هیچ‌گاه ذیل فصل هفتم قرار نگرفته‌ است.