پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا در گزارشی از دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داد.

در این گزارش آمده است: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه روسیه در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک کنونی در ارتباط با منازعات در اوکراین، به بررسی شرایط در بخش های شرقی این کشور پرداختند.

 موگرینی در این دیدار بر حمایت قاطعانه اتحادیه اروپا از اجرای کامل توافق نامه‌های مینسک و همچنین مسئولیت روسیه در این باره تأکید کرد و تعامل و حضور اتحادیه اروپا را در حمایت و همراهی با این همکاری‌ها بر اساس فرمت نرماندی و سازمان امنیت و همکاری اروپا بار دیگر تأیید کرد.

موگرینی و لاوروف همچنین درباره موضوعاتی که هر دو به طور مشترک با آن مرتبط هستند از لزوم حفظ توافق هسته‌ای ایران گرفته تا روند صلح  منطقه غرب آسیا و تلاش‌های گروه صلح چهارجانبه، بحث و تبادل نظر کردند. آنها همچنین درباره اوضاع در لیبی و افغانستان گفتگو کردند.

در نهایت این که، آنها پس از برگزاری نشست ترک مخاصمه در آستانه، مدت زمانی طولانی را به بحث درباره سوریه اختصاص دادند و درباره از سرگیری مذاکرات سوری-سوری در روز بیست و سوم ماه فوریه در ژنو -آنگونه که استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه تعیین کرده است- و کنفرانس آتی بروکسل درباره آینده سوریه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

موگرینی و لاوروف توافق کردند تماس‌های نزدیک را در ارتباط با این موضوعات طی هفته‌های آتی حفظ کنند.