سیدتقی نوربخش در پاسخ به این سوال که آخرین آمار بیمه‌شدگان در کشور چه تعداد است،‌اظهار داشت:‌هم اکنون 42 میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی به صورت اصلی و تبعی هستند که از این تعداد 14 میلیون نفر بیمه‌شده اصلی داریم.

وی افزود: از این میزان با احتساب 3 میلیون نفر مستمری‌بگیر تعداد کل جمعیت نزدیک به 45 میلیون نفر است.

نوربخش در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین اخبار پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران پلاسکو، گفت: در این باره سازمان تأمین اجتماعی، یکی از سازمان‌های پیشرو در حادثه پلاسکو بود و طبق قانون از همان ابتدا مقرری افراد بیمه‌شده انجام شد و اولین واریزی نیز 25 بهمن ماه بود.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه اولین مقرری بیمه بیکاری کارگران بیمه شده و غیر بیمه شده پلاسکو واریز شد، خاطر نشان کرد: افرادی که بیمه نبودند نیز طبق مصوبه هیأت دولت ماهانه 500 میلیون تومان مقرری دارند که از طریق وزارت کار اقدامات تشکیل پرونده صورت پذیرفته است.

وی گفت: ماهانه بیش از 250 میلیون تومان نیز از طرف سازمان تأمین اجتماعی برای افراد دارای سابقه بیمه در حادثه پلاسکو مقرری واریز خواهد شد.

نوربخش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در کل کشور هم اکنون چه تعداد بیمه بیکاری دریافت می‌کنند،‌گفت: تا این لحظه بیش از 200 هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری برخوردار هستند که به تناسب سابقه و میزان پرداخت حق بیمه ماهانه مقرری دریافت می‌کنند.

وی همچنین درباره هدایت منابع بیمه بیکاری به سمت بنگا‌ه‌های اقتصادی برای استخدام کارگران نیز گفت: باید در شورای عالی رفاه موضوع پرداخت منابع بیمه بیکاری به بنگاه‌های اقتصادی به جای مقرری تصویب شود و هم اکنون بخشی از آن نیز در حال اجراست به طوریکه اگر بنگاه‌ها از این افراد بیکار استخدام کنند، مشمول دریافت کمک‌هزینه در پرداخت حق بیمه و سایر مزایا خواهند شد.