محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در پاسخ به این سؤال که برخی اخبار حاکی از این است که دولت درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را به خزانه واریز نمی کند، اظهار داشت: مرکز پژوهش های مجلس و دیوان محاسبات کل کشور عدم واریز درامدهای حاصل از یارانه ها توسط دولت را اعلام کرده اند از این رو انحراف از بودجه دولت مشخص است.

 

وی با تاکید بر لزوم شفاف سازی این مسئله برای اذهان عمومی، افزود: دستگاه های نظارتی به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه باید به درستی وظیفه شان را انجام دهند. حتی معتقدم باید ماده ۲۳۶ را اعمال کنند.

 

ابطحی تصریح کرد: دولتی که می گوید شب واریز یارانه ها مصیبت عظمای اوست، حالا مشخص شده است که مصیبت عظما جای دیگری است نه زمان واریز یارانه ها. اینکه این منابع مالی در کجا استاده می شود را نمی دانم اما براساس قانون هدفمندی یارانه ها باید هراندازه که به نرخ آب، برق و... افزوده می شود، سقف یارانه های واریزی به مردم نیز افزایش یابد. که البته این کار نیز انجام نشده است.

 

نماینده مردم خمینی شهر با اشاره به رکود در بخش تولیدی و صنعتی کشور، تصریح کرد: بخش تولیدی در حال حاضر واویلا و وامصیبتا است؛ هرچند اخیرا دولت برای تقویت کارخانه جات تولیدی تسهیلاتی ارائه می کند اما د رهر صورت شاهد رکود و افزایش نرخ بیکاری هستیم که می طلبد دولت با درامدهای حاصل از یارانه ها آن را  به بخش صنعتی و تولیدی تزریق کند.

 

وی ادامه داد: دولت معتقد است که درامدهای حاصل از یارانه ها را به خزانه واریز کرده از سوی دیگر آقای نوبخت مدعی است که اعداد اعلامی توسط مراجع  صحیح نیست و دولت چنین مبلغی را دریافت نکرده است. از سوی دیگر دولت این درامدها را در گزارشاتش به مجلس نیاورده است.

 

 

ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه باید در این قضیه ورود کنند وگرنه باید تحقیق و تفحص از درامدهای حاصل از یارانه ها برای اینکه بدانیم طی سال های اخیر این درامدها به کجا رفته است را در دستور کارمان قرار دهیم.