امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی با تشکر از رونمایی تقریظ مقام معظم رهبری بر 4 کتاب و نگاه ویژه معظم‌له به مردم همدان و ایثارگران، اظهار داشت: رهبر انقلاب با اشاره به گذشته پرشکوه مدنی و علمی مردم همدان، همدان را دارالمؤمنین و دارالمجاهدین خواندند، لذا به عنوان رئیس مجمع استان همدان از امام خامنه‌ای ولی امر مسلمین نهایت تشکر را دارم.

وی در ادامه با تذکر به وزیر راه و شهرسازی، افزود: امیدوارم وعده‌های داده شده در خصوص راه‌آهن استان همدان طبق قرار تا پایان سال عملیاتی شود، هر چند کار ساخت و ساز کاملاً تعطیل شده است.

این عضو کمیسیون امور شوراهای مجلس در بخش دیگری از سخنانش در تذکری به وزیر راه و شهرسازی، رئیس بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی در خصوص بانک‌ها، تصریح کرد: متأسفانه بیشترین فسادهای مالی در بانک‌ها رخ می‌دهند و البته بانک‌ها خصوصاً بانک‌های خصوصی متصور بر عدم نظارت‌پذیری هستند و نمی‌خواهند تحت نظارت قرار گیرند، اما سوال اینجاست آیا بلاتکلیفی 50 هزار میلیارد سرمایه مردم توسط بانک دی، بانک سرمایه و بانک‌های دیگر مشاهده نشده است؟

وی اضافه کرد: بانک‌ها سرمایه مردم را جمع و به صورت غیرقانونی در برج‌سازی و تجاری‌سازی استفاده می‌کنند، سپس می‌گویند ما نظارت‌پذیر نیستیم، در حالی که مطابق اصل 86 قانون اساسی مجلس می‌تواند همه بانک‌ها را در تیررس نظارت خود قرار دهد.

خجسته در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی باید نظارت ویژه‌ای به فعل و انفعالات مالی بانک‌ها داشته باشند، چرا که بیشترین فساد در بانک‌ها رخ می‌دهد.