حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور تازه کاری است که در کارنامه کاری خود تا کنون تنها به تجارت پرداخته و سابقه فعالیت سیاسی نداشته است این روزها زیر هجمه سنگین فشارها و انتقادات گرفتار شده است.
 
وی با بیان اینکه اگرچه ترامپ تا حدودی مورد تطمیع سیستم قرار گرفته است اما طبیعتا نمی تواند خصلت های رفتاری دیکتاتوری تجاری خود را ادامه دهد عنوان کرد: ساختار نظام سیاسی آمریکا، حدود اختیارات رئیس جمهوری را مشخص کرده و باید اذعان کنیم که این لابی های سیاسی و اقتصادی هستند که رفتار ترامپ را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
 
ذوالنور با بیان اینکه نگرانی نخبگان و سیستم حکومتی ایالات متحده به ویژه سیستم قضایی آمریکا منجر به تشدید برخوردها با کاخ سفید خواهد شد تاکید کرد: در مقابل ترامپ قطعا تلاش خواهد کرد که مهره های نزدیک به خودش را در ارکان مختلف حکومت به کار بگیرد.
 
رئیس کمیته هسته ای مجلس در پایان با بیان اینکه شکاف حکومتی در آمریکا با رفتارهای ترامپ خیلی سریع تر از گمانه زنی ها خود را نشان داده است خاطرنشان کرد: امروز رفتار ترامپ موجب اخلال کارکرد ایالات متحده شده و فکر می کنم این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد.