مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه 27 بهمن طی تذکری شفاهی مستند به ماده 165 آئین‌نامه داخلی مجلس خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: امروز شما دستور مجلس را قرائت کردید اما طرح 2فوریتی برای تأمین امنیت اجتماعات در آن نبود.

وی با اشاره به آنچه که آن را «تفسیر بد برخی رسانه‌های ضدآزادی» از این طرح خواند، گفت: آیا این رسانه‌ها طرفدار آزادی بیان و اجتماعات شده‌اند؟ در حالی که مفهوم این طرح این‌ طور نیست.

کواکبیان گفت: رهبری بارها فرمودند که باید اجتماعات قانونی باید بدون منع برگزار شود و برخی عناصر خودسر نیز نباید اجتماعات را برهم بزنند.

 رئیس مجلس به میان سخنان کواکبیان آمد و اظهار داشت: تذکر شما دقیقا چیست؟ آیا به بنده است؟

براساس این گزارش، نماینده مردم تهران در مجلس پاسخ داد: این طرح 2فوریتی اصلاح‌طلبان درباره اجتماعات باید طبق ماده 165 آئین‌نامه قانون اساسی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس مجلس در پاسخ این تذکر، گفت: اگر شما خیلی علاقه دارید که زودتر این طرح 2فوریتی در دستور قرار گیرد ایرادی ندارد و آن را در دستور می‌گذاریم. اما ما امروز به دوستان گفتیم که چون هفته بعد بودجه سال 96 و استیضاح وزیر راه را در دستور داریم، باید دستور کار مجلس را اولویت‌بندی کنیم. اما این طرح 2فوریتی نیز در زمان خود مطرح خواهد شد.

گفتنی است در طرح 2فوریتی ارائه شده از سوی جمعی از نمایندگان مجلس از جمله اعضای فراکسیون امید و فراکسیون مستقلان به نیروی انتظامی و قوه قضائیه اجازه داده می‌شود که با سوال‌کنندگان در مراسمات رسمی  و غیررسمی برخورد کنند.