به گزارش پارس ، به نقل ازمهر کمتر از ۲ ماه تا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و این در حالی است که اخبار موثق و غیر موثق حول این انتخابات و کاندیداهای احتمالی آن هر روز در رسانه های کشور منتشر می شود. خبرگزاری مهر برخی از مهمترین این اخبار را به صورت روزانه منتشر می کند.

دعایی: خاتمی قطعا کاندیدا نمی شود

ایسنا: حجت الاسلام محمود دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات درباره احتمال نامزدی هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای خاتمی قطعا کاندیدا نمی شود و آقای هاشمی را هم بعید می دانم.

کوهکن: جلو بودن متکی از باهنر در نظر سنجی ها تکذیب می شود

خانه ملت: محسن کوهکن رئیس ستاد انتخاباتی محمد رضا باهنر گفت: تاکنون ائتلاف ۳+۲هیچ گونه نظر سنجی انجام نداده است و اخباری که درباره جلو بودن منوچهر متکی از سایر نامزدهای ائتلاف اکثریت در نظر سنجی ها اعلام شده، تنها براساس گمانه زنی ها و نظر سنجی هایی است که برخی سایت ها انجام داده اند.

یونسی: اصلاح طلبانی که خودسرانه به میدان آمدند از سوی هاشمی و خاتمی حمایت نمی شوند

فارس: حجت الاسلام علی یونسی وزیر سابق اطلاعات در جمع خصوصی تعدادی از اصلاح طلبان در مشهد گفت: هاشمی و خاتمی نمی خواستند کسی از اصلاح طلبان خودسرانه به میدان بیاید و افرادی که این کار را کرده اند مورد حمایت قرار نگرفته و نمی گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اگر هاشمی وارد عرصه شود همه برای او کار خواهیم کرد، اظهار کرد: در حال حاضر موقعیت به گونه ای است که می توانیم حسن روحانی را در دور دوم انتخابات هم ببینیم.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی: بنده که این چند دوره در خدمت مقام معظم رهبری بودم، نمی دانستم ایشان به چه کسی رای داده اند

باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: بنده که این چند دوره در خدمت مقام معظم رهبری بودم، نمی دانستم که آقا به چه کسی رای داده بودند و اهل خانه شان هم نمی دانستند.

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد بمباران توطئه های دشمنان بوده است، افزود: شب و روزی نیست که آنان نقشه های خطرناکی برای ما نکشند، اما با این وجود این کشتی در این دریای پرتلاطم به راه خود ادامه می دهد؛ به اوضاع جهان نگاه کنید، اما در واقع چه شده است که این کشتی همچنان به راه خود ادامه می دهد، البته کشتیبان هم لایق است.

نجفی: تصمیم هاشمی عدم حضور است

ایلنا: محمدعلی نجفی در خصوص صحبت های آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره اینکه « نمی گویم که نمی آیم» ، اظهار داشت: به نظر من نمی توان به صرف گفتن این جملات، آن را به معنای ورود ایشان به انتخابات معنا کرد. نظر من بر این است که تصمیم آقای هاشمی عدم حضور در انتخابات است.

مدل خروجی ائتلاف پنجگانه در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد

فارس: منوچهر متکی عضو ائتلاف پنج نفره جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به برگزاری جلسه نامزدهای ائتلاف اکثریت اصولگرایان گفت: در این جلسه قرار شد نهایتاً تنها یک نفر از ائتلاف پنجگانه برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند.

وی افزود: نامزد نهایی این ائتلاف براساس میزان مقبولیت و از طریق نظرسنجی های معتبری که در حال انجام است مشخص خواهد شد.

روحانی: باید حساب بوش را از اوباما جدا کرد

ایلنا: ‫حجت الاسلام حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز احتمال حمله نظامی خیلی بالا نیست البته نباید آن را منتفی دانست. باید حساب بوش را با اوباما جدا کرد حتی اگر در نیت ها باهم تشابه داشته باشند ولی شیوه هایشان باهم متفاوت است.

مقبولیت، ملاک جامعتین برای انتخابات

روزنامه همشهری: آیت الله حسین ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جامعتین قطعا به دنبال اصلحی است که از نظر مردم نیز آرای زیادی داشته باشد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در همین رابطه گفت: در مکانسیم جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حمایت از همه ائتلاف های اصولگرا ادامه پیدا می کند تا مرحله ای که از طریق نظر سنجی از افکار عمومی، کسی که بیشترین اقبال را بین ملت داشته باشد به عنوان کاندیدای واحد جامعه روحانیت معرفی شود.

جواد اطاعت: منتظر شرایط مناسب هستیم

روزنامه شرق: جواد اطاعت مشاور رئیس جمهور پیشین ایران گفت: هنوز فرصت برای اعلام حضور نامزد حداکثری اصلاح طلبان هست. وی افزود: اصولگرایان سعی می کنند در فرصت باقیمانده تا روز رای گیری حساب خود را از احمدی نژاد جدا کنند اما اصلاح طلبان با توجه به پیشینه و سابقه روشن خود اگر بتوانند با نامزد های حداکثری خود پا به عرصه رقابت بگذارند، از شانس بالایی برای جلب نظر رای دهندگان برخوردارند.