مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس  با اشاره به اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در افزودن نام چند شرکت ایرانی و خارجی به فهرست تحریم‌های ضد ایرانی اظهار داشت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی کشورمان نقض و برخلاف روح برجام است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند، خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در قالب اصول بین‌الملل وارد مذاکره شدند و خودشان به تعهداتشان عمل نمی‌کنند این اقدام آنها عدم اعتماد جامعه جهانی را برایشان به ارمغان می‌آورد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه باید صبر کنیم تا ببینیم در آینده دولت ترامپ تا چه میزان با سیاست‌های این کشور هماهنگ می‌شود، ادامه داد: در نهایت جمهوری اسلامی باید در قبال این رفتار عجولانه آمریکایی‌ها، واکنشی منطقی و هوشمندانه و به دور از غافلگیری داشته باشد.

صفاری نطنزی با بیان اینکه دولت در مقابل تحریم‌های جدید رئیس جمهور آمریکا قاطعانه برخورد کند، گفت: دولت بر اساس قانون برخورد متقابل و متناسب که مصوبه مجلس شورای اسلامی است با تحریم‌های جدید آمریکا برخورد کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تصریح کرد: درباره موضوع تحریم‌های اخیر آمریکا علیه اشخاص حقیقی و حقوقی کشورمان، در کمیسیون امنیت‌ ملی بررسی و تصمیم‌های لازم در این‌ باره اتخاذ می‌شود.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا پایان هفته گذشته اعمال تحریم‌های جدید علیه 13 شخصیت حقیقی و 12 شخصیت حقوقی مرتبط با ایران را به بهانه آزمایش موشکی اخیر کشورمان اعلام کرد.