نیروی دریایی آمریکا تصمیم گرفته است برای مقابله با آنچه که واشنگتن «تهدیدات» ناشی از جنبش انصارالله یمن می‌داند دو فروند ناوشکن دیگر را به دریای سرخ و نزدیکی سواحل یمن اعزام کند. 

نیروی دریایی آمریکا در حال اعزام ناو «یو اس اس لابون» و ناو «یو اس اس تراکستون» به منطقه است تا ناوگروهی را که از قبل در این منطقه دریایی مابین آفریقا و شبه جزیره عربستان مستقر است، تکمیل کند. 

دو هفته قبل نیز نیروی دریایی آمریکا ناوشکن «یو اس اس کول» را از خلیج عدن به تنگه باب المندب که دروازه ورود به دریای سرخ است اعزام کرد. باب المندب در پی حملات دزدان دریایی سومالی در سال 2008 در کانون اخبار جهان قرار گرفت. 

وزارت دفاع آمریکا از تایید یا تکذیب این خبر خودداری کرد. کریستوفر شروود، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفت نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس، دریای عمان، دریای عرب و خلیج عدن و دریای سرخ آمادگی نظامی کامل را برای دفاع از جریان آزاد تجارت و نیز اطمینان دادن به کشورهای هم پیمان و شرکای بین المللی خود دارد. 

تصمیم به اعزام کشتی‌های بیشتر به خلیج عدن در شرایطی اتخاذ می‌شود که در حمله موشکی انصارلله به یک فروند کشتی نظامی عربستانی، دو نظامی این کشور کشته شدند. 

در ماه اکتبر سال قبل نیز کشتی‌های جنگی آمریکا هدف حملات موشکی از یمن قرار گرفتند. یکی از موشک‌هایی که شلیک شده بود از سوی آتش‌بار ناو منهدم شد و موشک دیگری نیز که شلیک شده بود به هدف اصابت نکرد.