«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه دیروز قبل از عزیمت به بحرین، اولین کشور از سفر دوره‌ای خود در حاشیه خلیج فارس، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نیروهای این کشور به همراه «ارتش آزاد» به مرکز شهر الباب در استان حلب رسیده‌اند.

روز گذشته نیروهای ترکیه و گروهک «ارتش آزاد» از محور غربی شهر الباب، وارد آن شدند. الباب تحت اشغال داعش است و ارتش سوریه نیز از جنوب شهر در حال پیشبرد عملیات خود است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از اردوغان اعلام کرد که نیروهای ترکیه بعد از آزادسازی شهر الباب از داعش، به سوی شهر [کُردنشین] منبج و رقه (مرکز استان رقه) حرکت خواهند کرد؛ امری که بارها آن را تکرار کرده است. 

اردوغان که گروههای مسلح معارض در شمال سوریه را معارضان میانه‌رو می‌داند، مدعی است که گروهک «ارتش آزاد» باید ارتش ملی سوریه شود.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین اعلام کرد که هدف از عملیات در شمال سوریه، ایجاد منطقه‌ای امن به وسعت چهار هزار کیلومتر مربع است تا این مسئله مانع آوارگی بیشتر مردم شود. 

در عین حال، اردوغان اعلام کرد که ایجاد منطقه امن بدون ایجاد منطقه پروازممنوع ایجاد نخواهد شد و افزود که این موضوع را به آمریکا و روسیه بررسی کرده است.