پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم در جریان حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم از هر سال بیشتر است و تراکم جمعیت بسیار بیشتر از سالهای قبل است که این نشان می‌دهد ترامپ و آمریکا باید بدانند اگر بخواهند از ابزار تهدید استفاده کنند، جواب نخواهد گرفت و فقط سرعت سقوط‌شان را افزایش می‌دهند.

وی افزود: مردم ما به صحنه می‌آیند و آنها محکوم به تسلیم در مقابل مردم هستند و باید بر این عظمت سر فرود آورند.

داوودی درباره استفاده مسئولان از ظرفیت مردم برای حل مشکلات کشور و پاسخگوی به تهدیدات اظهار داشت: مسئولان باید بدانند که از ظرفیت مردم استفاده کرده و از آن در  راستای پیشرفت کشور استفاده بهینه‌ای بکنند. این استفاده باید در زمینه‌‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌الملل باشد.

معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم ادامه داد: مسئولین ما اگر به این ظرفیت آگاه باشند از آن در تمام مسائل استفاده می‌کنند.

داوودی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی تاکید کردند مسئولان باید از ظرفیت‌های مردمی در این حوزه نیز استفاده کنند. روحیه منتظر سرمایه‌گذاری خارجی ماندن و پهن کردن فرش قرمز و بوسیدن دست مدیران خارجی را باید کنار بگذارند و امیدشان به جای سرمایه‌گذاری خارجی به همین مردم باشد.

وی افزود: همانطور که مردم در صحنه راهپیمایی حضور پرشور دارند در صحنه‌های اقتصادی هم به همین شکل خواهند بود که مسئولین باید از این ظریفیت استفاده کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور در دولت نهم در پایان خاطرنشان کرد: ناامید کردن توانهای داخلی و منتظر خارجی‌ها ماندن یک رکود شدید را در کشور حاکم کرده که مستحق کشور و جامعه نیست.