آیت‌الله امامی کاشانی امروز 222 بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی پاسخ محکمی به دشمنان و به ویژه آمریکا دادند. امام راحل و مردم دو پایه اساسی پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

وی در ادامه افزود: امام با تمام وجود و از تمام جهات به خدا توکل داشتند و با وجود ایثارگری‌های جوانان و شهیدان بسیاری که خون خود را در راه انقلاب فدا کردند، امام فرمودند آبادان را خدا آزاد کرد. 
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد:‌ ما باید به تبعیت از امام(ره) در همه کارهای خود از جمله قانون‌گذاری، رفتن به مجلس، نشستن در پشت میز قضاوت، کارهای اجرایی کشور، وزارتخانه‌ها، دولت و مدیریت خدا را در نظر بگیریم و به خدا توکل کنیم.
 
وی اظهار داشت: فداکاری‌های مردم در زمان انقلاب به گونه‌ای بود که وقتی پس از بازگشت امام(ره) و در مسیر فرودگاه با جوانان برخورد کردند و به آنها گفتیم مسیر ورود به فرودگاه را بسته‌اند آنها می‌گفتند ما این مسیر را با سینه‌ باز می‌کنیم و این نشان دهنده فداکاری خاص جوانان در آن زمان بود .
 
وی تصریح کرد: آفت اول برای وحدت ملی، اختلاف در رهبری است، قرآن راه‌حل آن را اطاعت از خدا، پیامبر و در عصر غیبت کبری اطاعت از ولی فقیه ذکر می‌کند و تبعیت از رهبری یک وظیفه است.
 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه برای اختلاف سلیقه‌ها در قرآن کریم صبر توصیه شده است و برای هر امر مهمی که مهمترین آن حفاظت از انقلاب اسلامی است کاربرد دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به جنگ بدر عنوان کرد: همه افراد باید براساس قانون و نظام حرکت کنند تا اقتدار و عزتشان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه متوجه شویم وحدت کلمه چه نقشی در جامعه دارد باید به نظر و قضاوت دنیا نسبت به ایران توجه کنیم، اظهار داشت: با توجه به اقدامات رئیس جمهور اخیر آمریکا مبنی بر منع ورود 7 کشور به آمریکا نشان می‌دهد که مشکل آمریکا و اسرائیل ستیز با اسلام است.

وی تصریح کرد: برخی از کشورها اعم از سومالی، لیبی و یمن مشکلی با آمریکا نداشته و با این کشور سازش داشتند اما با منع ورود آنها به آمریکا نیز متوجه می‌شویم که مشکل این کشور با بحث حقیقت اسلام است.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت:  امام(ره) حقیقت اسلام را به دنیا معرفی کردند و با توجه به مفهوم اسلام از منظر ایشان در می‌یابیم که اسلام به مسلمانان اقتدار و عزت می‌دهد به طوری که آنها بتوانند سرنوشت خود را مشخص کنند.
 
وی تصریح کرد: هدف غرب این است که مردم به راه و روشی که آنها می‌خواهند حرکت کنند به همین دلیل آنها علیه ما اصرار دارند و مدعی مبارزه با تروریست هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: آمریکا با ادعای مبارزه و مخالفت با تروریست، داعش را تربیت کرده و عراق و سوریه را به بهانه بمباران داعش به خاک و خون می‌کشد و جنایت پشت جنایت را با تمام پررویی انجام می‌دهد.

آیت‌الله امامی کاشانی با تأکید بر شناخت دشمن گفت: ما باید با پیروی از امام و ادامه راه رهبری دشمن واقعی خود را بشناسیم تا بفهمیم که آنها چه حرف و مفهومی داشتند و با وحدت کلمه آن را ادامه دهیم.

وی در پایان با اشاره به رفتار وحشیانه عربستان با ملت یمن خاطر نشان کرد: باید بدانیم که این رفتار وحشیانه به ملت‌ها ربطی ندارد بلکه مقصر اصلی آن حاکمان و دجال زمان هستند و باید توجه داشته باشیم که جهان با وجود چنین اوضاعی سرشار از ناامنی، فساد و ظلم ایجاد کرده و باید بدانیم که این اوضاع و احوال منهای ائمه، اولیا و اوصیای مطهر یک لحظه قابل بقا نخواهد بود.