حجت‌‌الاسلام "مجتبی ذوالنور" رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی بر تحولات منطقه اظهار داشت: دنیا در زمان پیروزی انقلاب اسلامی دوقطبی بود، یک قطب زیر سیطره و سلطه ابرقدرت غرب با محوریت آمریکا و با باور و ایده کاپیتالیسم سرمایه‌داری و از نظر عقیدتی اومانیسم، هیومنیسم و سکولاریسم اداره می‌شد.
 
نماینده مردم قم ادامه داد: بخش دیگر دنیا هم زیر سیطره ابر قدرت شرق با محوریت اتحاد جماهیر شوروی و با باور کمونیست و سوسیالیسم پیش می‌رفت که پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت این دوقطبی را بهم ریخته و دنیا را تغییر داد.
 
وی تصریح کرد: به تبع این تغییرات اقمار بلوک‌ شرق و غرب هم در منطقه دچار زلزله شدند، کشورهای منطقه در آن زمان حیات مستقلی از لحاظ سیاسی نداشتند و برای بقا و دوام خودشان باید به یکی از قطب‌های قدرت و نظام‌های سیاسی آویزان می‌شدند، اکنون دیگر بسیاری از آن‌ها تحت تأثیر انقلاب اسلامی نوع جدیدی از حکومت و حاکمیت را تشکیل داده‌اند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه قدرت‌های شرقی و غربی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی با ایران را نقطه وحدت خود قرار دادند، گفت: آن‌ها توطئه‌های بسیاری از نوع سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کردند که می‌توان از جنگ 8 ساله دفاع مقدس به عنوان یکی از اقدامات دشمنی آن‌ها نام برد.
 
ذوالنور تاکید کرد: براساس رهبری داهیانه امام راحل و مقاومت مردم، توطئه‌های شرقی و غربی علیه ایران به نتیجه نرسید و آنها به دنبال این حادثه بزرگ سعی کردند کشورمان را به عنوان یک الگوی بزرگ از میان بردارند تا کشورهای دیگر الگوبرداری نکنند.
 
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس بیان داشت: با الگوبرداری وجدان‌های بیدار نهضت‌های آزادی‌بخش و جنبش‌های مردمی دنیا از انقلاب اسلامی اکنون شاهد تحولاتی در منطقه به نام بیداری اسلامی هستیم اگرچه غربی‌ها و شرقی‌ها سعی کردند برای حفظ حوزه خود در مقابل انقلاب اسلامی حالت نافرمانی را در کشورهای منطقه از میان بردارند.
 
وی با تاکید براینکه هژمونی آمریکا با الگوبرداری کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی برهم ریخته و شکست خورد، افزود: امروز شاهد تغییر کامل اوضاع در منطقه هستیم، نقشه‌هایی که آمریکایی‌ها سعی کردند در عراق پیاده کنند شکست خورده و امروز در حقیقت یک نسخه از انقلاب اسلامی در عراق شکل گرفته است.
 
نماینده مردم قم اظهار داشت: آمریکایی‌‌ها می‌خواستند با اخراج شوروی از افغانستان، آنجا را در اختیار خود بگیرند اما امروز افغانستان با حضور تروریست‌ها و بحث مواد مخدر برای ما تهدید محسوب نمی‌شود و در حال حاضر روابط ما با آنها بسیار بهتر است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از سوی دیگر امروز همه دنیا می‌دانند که ایده و تفکر انقلاب اسلامی برای مردم یمن قابل احترام است و هیچ تفاوتی میان مردم یمن و جمهوری اسلامی از لحاظ ارتباط و همبستگی وجود ندارد.
 
ذوالنور با بیان اینکه شکست اراده آمریکا و هم‌پیمانانش در سوریه برای درهم ریختن محور مقاومت آشکار شده است، گفت: آن‌ها تلاش کردند تا با شکستن این محور مقاومت، راه را برای بازکردن تنفس رژیم صهیونیستی و تغییر نقشه خاورمیانه باز کنند اما اکنون بر شکستشان اعتراف دارند.
 
وی تاکید کرد: نظام سلطه امروز دیگر اعتراف می‌کند که جمهوری اسلامی ایران مشکل منطقه نیست بلکه محور و بخش عمده‌ای از راه حل مشکلات منطقه است و معتقدند که جمهوری اسلامی حتما باید در یک طرف معادله قدرت قرار داشته باشد.
 
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به اینکه تمامی این‌ها به برکت امام راحل و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است که توانستند تفکرات و راه امام خمینی (ره) را استمرار ببخشند، تصریح کرد: به برکت بصیرت، مقاومت و حضور همیشه در صحنه مردم عزیزمان در تمامی صحنه‌ها دشمن ناامید شده است.
 
نماینده مردم قم وحدت ملی مردم ایران را عامل موفقیت در شکست دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: انشاءالله در 22 بهمن باز هم این وحدت به شکل بهتری از گذشته به نمایش درخواهد آمد و یقینا حرکت وحدت‌آفرین مردم چشم دنیا را خیره خواهد کرد و قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رخ دنیا کشیده و بار دیگر آب پاکی یأس را بر دستان دشمنان کشور و مملکت خواهد ریخت.