عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران پیرامون تبلیغات انتخاباتی گفت: تاریخ تبلیغات معلوم است و آن هم از روزی است که ثبت نام می‌کنند. اگر از حالا مطرح شود که با اسم و رسم می‌خواهند تبلیغ کنند و کاندیدا شوند، قطعا جلوگیری می‌شود.

وزیر کشور همچنین از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها در اوایل اسفند انجام می‌شود.

وی در این باره که با توجه به تغییر زمان ثبت‌نام‌ ها آیا زمان تبلیغات هم تغییر می‌کند، گفت: خیر تغییر نمی‌کند.

وزیر کشور پیرامون میزان افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فعلا اقدامی نشده. پیشنهاد دادن و ما 40 نفر را بررسی کردیم. نظر ما نیز همان 40 نفر است که تایید کردیم و ان‌شالله به مجلس می‌فرستیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درخصوص جمع بندی نهایی صورت گرفته برای برگزاری انتخابات سال 96 بصورت الکترونیکی و اینکه طبق آخرین مصوبه مجلس انتخابات شوراها الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: همین الان هم اگر به ما اعلام کنند که می‌توانید انتخابات را الکترونیکی برگزار کنید، ما دیگر تمام کشور را نمی‌توانیم، چراکه زمان سفارش تولید دستگاه از دست رفته و نمی‌توانیم برای کل کشور انجام دهیم.

وی ادامه داد: می‌توانیم حدود 30 تا 40 هزار حوزه اخذ رای انتخابات شوراها  را با توجه به تجهیزات و ماشین‌آلاتی که از دور قبل داشته‌ایم، بصورت الکترونیکی برگزار کنیم، با مجلس هم به توافق رسیدیم که این حوزه ها را بصورت الکترونیکی برگزار کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: دوستان ما با مجلسی‌ها  که بحث نظارت انتخابات شوراها را بر عهده‌ دارند، درحال بررسی هستند تا حوزه‌ها را انتخاب کنند. پیشنهاد ما این بوده که حوزه‌هایی انتخاب شوند که با جمعیت کمتری هستند تا بتوانیم یک تست عمومی روی 30-40 هزار دستگاه انجام دهیم تا نگرانی های شورای نگهبان هم برای انتخابات بعدی برطرف شود.

رحمانی فضلی نیز در همین خصوص پیرامون انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: هنوز شورای نگهبان نظرش را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بصورت الکترونیکی به ما اعلام نکرده است. اگر اعلام کند ما می‌توانیم بعضی شهر ها را با توجه به دستگاه‌هایی که داریم بصورت الکترونیکی انجام دهیم.