به گزارش پارس به نقل از فارس کامران باقری لنکرانی در همایش رئیس جمهور هفتم که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شده بود اظهار داشت: تنها راه تعامل با دنیا رابطه با آمریکا و اروپای شمالی نیست و مشکلات کشور را می توان با تدبیر حل کرد لذا نباید مدیریت کشور از آرمان هایی که انقلاب بر پایه آن ها شکل گرفته است فاصله بگیرد.

باقری لنکرانی جدایی از مردم را یکی از آسیب های مهمی که کشور را تهدید می کند عنوان کرد و گفت: باید آسیب ها را بشناسیم و بر پایه آن، باید دولتی بسازیم که از این آسیب ها به دور باشد.

وزیر دولت نهم با تاکید بر این نکته که برای حل مشکلات کشور باید آرمان های خود را قوی تر کنیم اضافه کرد: نباید از آرمان های انقلاب اسلامی فاصله بگیریم که متاسفانه برخی دولت ها برای حل مشکلات، از این آرمان دور شده اند. اگر مدیری به وظیفه خود عمل نکرد به این معنی نیست که باید پرچم انقلاب را ساقط کرد بلکه این پرچم باید پایدار بماند.

وی تاکید کرد: بدون آرمان گرایی با کشورهای دیگر تفاوتی نخواهیم داشت و همین آرمان گرایی است که ما از جاهای دیگر متمایز می کند. کسانی که برای حل مشکلات، راه حل های غیر از آرمان گرایی داده اند باوری غلطی دارند که بدون آرمان ها می توان بر مشکلات غلبه کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: برخی بر این باور غلط پافشاری می کنند که اگر در مقابل غرب کوتاه بیاییم مشکلات ما حل می شود در صورتی که غرب بنای تحمیل دارد و می خواهد که عظمت ما کاسته شود.

باقری لنکرانی با بیان این نکته که کسانی که دم از مذاکره با دشمن می زنند در جورچین دشمن هستند گفت: جهان امروز جهان کوچکی نیست و قدرت های متعددی در عرصه های اقتصادی ظهور کرده اند. اگر بر این باور باشیم که تنها راه تعامل با دنیا از مسیر آمریکا و اروپای شمالی می گذرد نه تنها فرصت های مهمی را از دست داده ایم بلکه ظرفیت های درون زای خودمان هم که بسیار گسترده است را نادیده گرفته ایم.

وی با بیان اینکه با یک مدیریت صحیح و با یک نگاه آرمان گرایانه می توانیم ظرفیت های درون کشور را برای حل مشکلات به میدان بیاوریم و بر آن غلبه کنیم، تصریح کرد: تنها داوطلب شهرستانی انتخابات ریاست جمهوری هستم و به شهرستانی بودن خود افتخار می کنم.

کاندیدای جبهه پایداری فوری ترین اقدام دولت یازدهم، رسیدگی به معیشت مردم و اقشار کم درآمد جامعه دانست و اقتصاد ایران را دارای یک بیماری مزمن عنوان کرد و افزود: ریشه های این بیماری را می توان در نظام بانکی، دولتی بودن اقتصاد و مسائل فرهنگی جستجو کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد از فرهنگ جدا نیست گفت: اقتصاد ما از ارزش ها و باورهای ما جدا نیست و باید مبنای کارش این باشد که فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف مردم زیاد نشود. باید طوری برنامه ریزی شود که در بخش کشاورزی ارزش افزوده به جیب کشاورزان سخت کوش و زحمت کش برود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به بیان برخی برنامه های خود در صورت رای آوردن در انتخابات ۲۴ خرداد پرداخت و گفت: در صورت انتخاب شدن برای ریاست جمهوری، در فاصله زمانی انتخاب تا تنفیذ حکم، برای اداره کشور شبکه نخبگانی از سراسر کشور راه اندازی می کنم.

وی با بیان این مطلب که تنها کاندیدایی هستم که پایتخت نشین نیستم خاطرنشان کرد: باید این تجربه مدیریتی و ارتباط با نخبگان سراسر کشور نهادینه شود.

*تهران، همه ایران نیست

باقری لنکرانی با تاکید بر اینکه همه ظرفیت مدیریتی کشور منحصر به تهران نیست یادآور شد: تعداد زیادی مدیران جوان، کارآمد، جوان، متعهد، پرکار، نخبه و کارآمد در سراسر کشور وجود دارد که در حال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از اعضای کابینه را از بین مدیران توانمند شهرستانی از سراسر کشور انتخاب خواهم کرد.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد رابطه با آمریکا نیز گفت: ایالات متحده در همه سال های پس از جنگ جهانی دوم سیاستش این بوده یک کشور را به عنوان هیولای مهیب طراحی و سعی کرده آن را در مقابل خود به دنیا معرفی کند تا از این طریق بتواند به اهداف خود دست یابد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: آمریکایی ها، دچار شکست هایی شده اند و چالش های اساسی دارند زیرا اندیشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که خطرناک ترین دشمن آمریکا ایران نیست بلکه پدیده ها و گروه هایی اسلام آمریکایی را دنبال می کنند مانند القاعده، طالبان و وهابیونی که دست به اعمال تروریستی می زنند و ریشه در اسلام آمریکایی دارند بزرگ ترین دشمن آمریکا هستند.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین تروریست های عالم از همین گروه هایی که دنباله رو اسلام آمریکایی هستند، به وجود آمده اند.

به گفته باقری لنکرانی، جهان به این سمت پیش می رود که دشمنی بدون دلیل آمریکا با ایران، نزد خود آن ها نیز دارای انتقادات جدی است، هر موقع آمریکا از این دشمنی دست بردارد و رفتار هایش خصمانه نباشد در شرایط جدیدی قرار می گیریم که باید بر اساس آن شرایط تصمیمات اتخاذ شود.

 

*رتبه هفدهم اقتصاد جهان

وی با بیان اینکه، دنیا منحصر به امریکا و اروپای غربی نیست دنیای بزرگی است تاکید کرد: با همه این فشار ها رتبه هفدهم اقتصاد جهان را داریم که داشتن این رتبه از بسیاری کشورها از نظر اقتصادی بالا تر هستیم.

این استاد دانشگاه با انتقاد از تعطیل شدن مباحث سیاسی در زمان هایی غیر از انتخابات گفت: من معتقدم که برگزاری زود تر امتحانات دانشگاه ها برای برگزاری انتخابات و تعطیلی آن ها در زمان انتخابات یک بداخلاقی است.

وی گفت: برای رفع مشکلات ادعای انجام کار خارق العاده نمی کنم و به فضل خدا از تمام توانم برای انجام کار استفاده خواهم کرد و قول می دهم با مردم صادقانه و شفاف صحبت کنم تا برخی از مشکلات فعلی، برای دولت من به وجود نیاید.