حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به سخنان تهدیدآمیز رئیس جمهور جدید آمریکا در مورد ایران و برجام گفت: ترامپ حتی اگر برجام را پاره کند، نمیتواند شرایط اجرای آنرا متوقف کند، چرا که پاره کردن و یا متوقف کردن شرایط اجرای یک قرارداد بین المللی، دارای تبعات و عواقب خاص خود است و آمریکایی ها در این زمینه با مشکلاتی جدی روبرو خواهند شد.

وی با اشاره به کارشکنی های آمریکایی ها نسبت به اجرای تعهداتشان در برجام ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در همان موقع اعلام کردند که اگر آمریکایی ها برجام را پاره کنند، ما آنرا آتش میزنیم و این سخن به این معناست که ایران گزینه های مختلفی را برای این موضوع در نظر گرفته است.

 این کارشناس مسائل بین الملل، با اعتقاد بر اینکه ایران نباید در دام نو محافظه کاران و تندروهای آمریکایی قرار گیرد و شتاب زده عمل کند، افزود: نامه چندی پیش آقای روحانی به آقایان صالحی و ظریف نیز خارج از چارچوب و مجوزهای برجام نبود .

فلاحت پیشه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته در موضوع برجام، همه چیز را آمریکا نبیند و آنچه که ایران در این قضیه به دنبال آن بود شکست تحریم های فرامرزی بود که این اتفاق افتاد و نمونه آن دو ونیم برابر شدن فروش و صادرات نفت ایران است.

 این نماینده مجلس، با تاکید بر اینکه ایران اقدامش در برابر برجام انتحاری نیست حتی اگر ترامپ انتحاری عمل کند، گفت: فضای داخلی و بین المللی آمریکا و جهان به این گونه نیست که ترامپ بتواند هرگونه اقدامی را انجام دهد. عامه مردم آمریکا با وارد شدن این کشور به یک جنگ دیگر مخالف هستند. از دیگر سو تیم سیاست خارجی ترامپ نیز متوجه شده که هژمونی آمریکا در سطح جهانی دچار مشکل شده و با ایجاد فضای کاذب روانی میخواهند خلاء به وجود آمده را جبران کنند.