سید حسین نقوی حسینی در واکنش به برخی اظهارنظرهای  اخیر مبنی بر ضرورت کاهش بودجه دفاعی کشورمان گفت: امروز در دوره ای به سر می بریم که همه به خوبی بر این موضوع واقف هستند که امنیت کشورها صرفا در حوزه مرزهای ملی آنها تعریف نمی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه حوزه امنیت و عمق استراتژیک ایران به نحوی تعریف شده است که بتواند با هر نوع تهدیدی برخورد کند تاکید کرد: به خاطر همین رفتارهاست که امروز ما از یک امنیت قابل قبولی برخورداریم و توانسته ایم بیش از آنکه خدشه ای به ما وارد کنند آن را در نطفه خفه کنیم.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه امروزه امنیت کشورها تنها به درون مرزهایشان تعریف نمی شود، بیان داشت: همه کشورها برای تعیین امنیت خودشان سرمایه گذاری کرده اعتبار می گذارند و آن امنیت را تامین می کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد اعتبار برای امنیت کشور امری ضروری است، خاطر نشان کرد: کسانی که خواستار کاهش اعتبار برای بخش های امنیتی و دفاعی کشور هستند، یا به مقوله امنیت ملی آشنایی نداشته و فهم درستی از امنیت ملی در شرایط فعلی ندارند و یا مغرض هستند و نمی خواهند این امنیت پایدار جمهوری اسلامی حفظ بشود.