سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در همایش مدیریت جهادی و امنیت ملی، «مدیریت جهادی» را معادل با «انقلاب اسلامی» دانست و گفت: طی صد سال اخیر ملت ایران به جنب و جوش افتاده و تحولی در مردم ما بوجود آمده و سرمنشا این جنب و جوش، امنیت بوده است.

رضایی افزود: مسیری که تا امروز در انقلاب آمدیم تلخی و شیرینی و پیروزی و شکست داشته‌است و وقتی مطالعه می‌کنیم که کجاها شکست خوردیم، می‌رسیم به کلید گمشده یعنی مدیریت اسلامی.

وی ادامه داد: هرجا مدیریت اسلامی در قالب مدیریت جهادی تحقق پیدا کرده پیشرفت‌های ما خارق العاده بوده و این در بعد دفاع و امنیت و سیاست نمود داشته است.

فرمانده اسبق سپاه خاطرنشان کرد: فرماندهان ما بعنوان مستشار نظامی در سواحل مدیترانه دشمن را از مرزهای کشور دور کرده اند و دو هزار کیلومتر آن طرف تر توان عملی خود را در یک مواجهه آشکار در مقابل صهیونیست‌ها و ترکیه که آخرین فناوری هایش را از پنتاگون می‌گیرند، برتری خود را در سلاح و تاکتیک و راهبرد نشان داده اند.
رضایی گفت: موشک‌های ایران از مرز دوهزار کیلومتر عبور کرده و اهداف را با ١٥ تا 30 متر خطا هدف قرار می‌دهد.

وی دلیل این موفقیت ها را تکیه بر مدیریت جهادی عنوان کرد و اظهار داشت: با این تفاسیر باید ببینیم در اقتصاد کجا هستیم؟
رضایی تصریح کرد: انقلاب اسلامی بدون مدیریت جهادی امکان ندارد و اقتصاد و فرهنگ برای پیشرفت، نیازمند مدیریت جهادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: باید همه گروه ها و جریان های کشور تصمیم جدی بگیرند که آنچه خود داریم از غریبه تمنا نکنیم و نقطه آغازین این تحول نیز بازگشت به ارزش‌های انقلاب و کار برای خدا و ولایت پذیری و تقواست.

رضایی افزود: برخی افراد جهادی هستند ولی نمی‌توانند سازمان خود را جهادی کنند لذا مدیریت جهادی و سازمان جهادی لازمه اش محیط و فضای جهادی است و شاید یک فرمانده لشکر نتواند سازمانش را جهادی کند بلکه باید مدیریت راهبردی جهادی صورت گیرد.

وی ادامه داد: مشکل ما در مدیریت کشور، عدم توجه به راه خداست که یک رقیب سرسخت دارد بنام غربزدگی.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ثمره راه خدا و مدیریت جهادی می‌شود موشک‌هایی که داریم و ثمره مدیریت غربی می‌شود خودروی ملی.