حسن عباسی عصر امروز در همایش انقلاب اسلامی؛ رویش‌ها و  ریزش‌ها، با بیان اینکه در تاریخ انبیا هیچ پیامبری فرصتی به اندازه عمر انقلاب اسلامی نداشته است، اظهار داشت: امام علی(ع) فقط فرصتی 4 ساله داشتند و مابقی انبیا فرصت‌های محدودی داشتند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی توسط دو عبد صالح خدا طی 38 سال هدایت و رهبری شد، بیان داشت: باید برای مردم تبیین کنیم که چنین فرصتی نصیب ائمه نشده است و مردمی نبودند که آنها را همراهی کنند.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز تأکید کرد: مردم ایران طی 38 سال انقلاب اسلامی سختی‌ها، کودتاها و جنگ‌های متفاوتی را متحمل شدند لذا مردم باید بدانند این زحمات توسط چه عقبه‌ای هدایت می‌شود.

عباسی تبیین کرد: اگر انقلاب اسلامی را به مسائل حکومت پهلوی و شرایط امروز محدود کنیم و بگوییم انقلاب اسلامی فقط توسط امام هدایت و رهبری شد و عقبه‌ای نداشت به این نتیجه می‌رسیم که ما انقلاب کردیم فقط برای خریدن یک هواپیما که آن را بر آسمان مشهد طواف دهیم.

وی تبیین کرد: ما انقلاب نکردیم که بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با ورود هواپیما به کشور ذوق زده شویم.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز توضیح داد: افرادی که چنین ذوق زدگی‌هایی دارند شناختی از انقلاب اسلامی، تحولات اجتماعی روز در سطح جهان و تاریخ انبیا و ائمه و امام و آرمان‌های رهبری ندارند.

 

عباسی با اشاره به اینکه جوانان کشور باید بدانند که تاریخ انقلاب اسلامی عقبه‌ای به قدمت تاریخ انبیاء و و ائمه دارد، تصریح کرد: هنر انبیاء راهسازی از دنیا به آخرت بود.

وی با اشاره به اینکه دین در مفهوم کلی یعنی راه و روش زندگی و ادامه داد: راه مناسب راهی است که مبدأ و مقصد مناسبی داشته باشد.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه راه اصلی حدودی دارد که باید رعایت شود و بیان داشت: این راه در غدیر توسط علی(ع) هدایت شد لذا عدم تحقق غدیر زمینه شکل گیری انقلاب اسلامی را محقق کرد.

عباسی با بیان اینکه حرکتی که توسط امام خمینی(ره) هدایت و رهبری شد قبل از ٱن توسط 59 نفر دیگر هدایت و رهبری شده بود که به این مرحله رسید و تصریح کرد: بنای انقلاب اسلامی با حرکت انبیاء و ائمه و زعمای دینی به این مرحله رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه انقلاب اسلامی که که جهان را به چالش کشیده است دشمنان در این انقلاب ما را به مشکلات مدیریتی و اینکه جمهوری اسلامی نتوانست این انقلاب را به درستی اداره کند محکوم می‌کنند.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه به گفته بعضی از منتقدان انقلاب اسلامی از اول نباید محقق می‌شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بعد از گذشت 38 سال از عمر انقلاب کف انقلاب جمهوری اسلامی و سقف آن ظهور حضرت مهدی(عج) است.

عباسی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای دفعی، آنی و خلع‌الساعه نبود بلکه عقبه تاریخ انبیاء، ائمه و 59 زعیم شیعه بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه فقدان شناخت کافی از زعمای شیعه باعث شده است فهمشان از انقلاب اسلامی سخیف باشد و انقلاب اسلامی را تمام شده بدانند، اعلام کرد: استمرار نهضت انتظار 61‌مین گام است که توسط رهبری مدیریت می‌شود.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز به دیدارهای سران کشورهای جهان و رؤسای جمهورها با رهبری اشاره کرد و گفت: هیچ پیامبر جلیل‌القدر و امام معصومی امکان چنین شرایطی را نداشتند که سران دنیا در محضرشان حاضر شوند.

عباسی اعلام کرد: روح حرکت علوی و نبوی را در ساخت‌و سازهای دیپلماتی مشاهده می‌کنیم و می بینیم که خود امام زمان(عج) نهضت اسلام و شیعه را جلو می‌برد.

وی ادامه داد: باید جوهره تاریخی انقلاب اسلامی و نهضت شیعه را بشناسیم چرا که جریانات فرهنگی ما در تحلیل و استمرار انقلاب اسلامی به خطا می‌افتد.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه ما انقلاب اسلامی را با شاخص‌های انقلاب، مبانی اعتقادی، اسلام و امام خمینی(ره) می‌شناسیم، تبیین کرد: باید مراقب خطراتی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند باشیم.

عباسی ضعف تقوا، عدم بصیرت تاریخی و ساده‌انگاری را اصلی‌ترین ضعف‌های انقلابیون ذکر کرد و توضیح داد: در تفکر غربی علم و معرفت خرید و فروش می‌شود و قیمت دارد در صورتی که در تلقی دینی هر چیزی کالا نیست و بها دارد.

وی به آفت مدرک‌گرایی در میان مسؤولان جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: عقده و کرم دکترا مانند خره به جان مسؤولین افتاده است و همین امر باعث ریزش انقلاب اسلامی شده است.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز با انتقاد از اینکه متأسفانه در میان مسؤولینی که مدرک دکترا دارند یک نفر از مقامات نمی‌تواند جلسه کرسی نظریه‌پردازی برگزار کند، تصریح کرد: اگر از میان هزاران استاد دانشگاه 70 نفر می‌توانستند کرسی نظریه‌پردازی برگزار کنند وضعیت جامعه از این بهتر می‌بود.

عباسی به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: موضوع برجام به طور عملی با شکست مواجه شد لذا دولت می‌خواهد به هر طریقی که شده است آنها را از چشم مردم دور کند.