سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  استان گلستان اظهار کرد: طرح تحول سلامت که حدود دو سال و نیم از عمر آن می‌گذرد، دستاوردهای نسبی خوبی نیز در پی داشته است.

وی ادامه داد: اگرچه معوقات بیمه‌ها و مطالبات ما یک مقدار شیرینی را به کام ارائه‌دهندگان خدمت، پرستاران و پزشکان تلخ کرده است، اما از سطح خدمتی که در اختیار مردم قرار می‌دادند کم نشد و با همان سرعت و شاید کیفیت بهتر خدمات ادامه پیدا می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور خاطرنشان کرد: تصور من این است که باقی حلقه‌های این زنجیره را باید در دولت بعد شاهد باشیم تا ان‌شاالله به اجرا در بیاید که اهم آن به دندانپزشکی و مشکلات مردمی در حوزه سلامت مربوط می‌شود که باید رفع شود.

هاشمی تاکید کرد: موضوع ناباروری یکی دیگر از وعده‌های این دولت بود که توانستیم در بخش دولتی حمایت 85 درصدی هزینه‌ها را داشته باشیم اما این خدمت ناقص است و امیدواریم در دولت بعد به مرحله خوبی برسد.

وی اضافه کرد: در جهت توسعه زیرساخت‌ها نیز خیلی خوب کار شد و حدود 21 هزار تخت بیمارستانی به مجموعه بیمارستانی کشور اضافه کرد و امروز نیز در شهرستان بندرگز در استان گلستان بیمارستان مجهز و خوبی را افتتاح خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: در کل من فکر می‌کنم چون در روزهای دهه مبارک فجر هستیم، بخشی از آرزوهایی که 38 سال پیش داشتیم امروز برآورده شده اما بخشی از آن روی زمین است که همه باید کمک کنند.

هاشمی گفت: اگر مردم نیز همکاری کنند و بیشتر به موضوع بهداشت و پیشگیری توجه کنند و می‌توانیم یک نظام سلامتی را متناسب با عیار انقلاب اسلامی و سابقه ملت عزیز ایران در کشور شاهد باشیم.

وی در خصوص مطالبات بیمه‌ای وزارت بهداشت، تاکید کرد: از هشت هزار میلیاردی که مجلس برای بیمه‌ها تصویب کرد که پرداخت کنند تا امروز یک هزار و 250 میلیارد را توانستیم دریافت کنیم و انتظار داریم که در هفته‌های پایانی سال با توجه به قولی که به ما دادند، اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

هاشمی اضافه کرد: علاوه بر بیمه‌های دولتی، تامین اجتماعی نیز که حق بیمه را دریافت کرده موظف است که در قبال خریدی که انجام داده، هزینه را پرداخت کند که در این بعد نیز با توجه به اینکه مردم حق بیمه را پرداخت کردند خیلی زشت است که از سال گذشته هنوز دانشگاه‌های ما مطالبات داشته باشند.

وی اضافه کرد: این مطالبات تنها مطالبات دانشگاه نیست بلکه بدهی است که ما به شرکایمان داریم که شامل کارکنان و کسانی است که به ما امکاناتی دادند و یا پیمانکارانی که پروژه‌ها را اجرایی کردند که باید رد دیون انجام شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: انتظار است که به وظیفه خود بر اساس قانون عمل کنند و از قانون تخطی نکنند و امیدوارم هفته‌های آینده هفته‌های بهتری در این بخش باشد.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پرستاران، گفت: امیدوارم پرستاران عزیز نیز بتوانند مطالباتشان را قبل از پایان سال دریافت کنند به شرطی که بیمه‌ها بدهی خود را پرداخت کنند.