به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، اظهارات شب گذشته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بازتاب وسیعی در رسانه های جهان و منطقه داشته است.

خبرگزاری انگلیسی" رویترز" با پوشش بخش های از اظهارات وی بخشی از اظهارات او درباره سوریه را برجسته کرده و نوشت: مخالفان دولت سوریه که بطور مسلحانه با نیروهای این کشور می جنگند هرگز قادر نخواهند بود که دولت سوریه را ساقط کنند.

  در بخشی دیگر به نقل از نصرالله نوشت: دوستان منطقه ای و کشورهای جهان اجازه نخواهند داد تا سوریه به دست آمریکا، اسرائیل و گروه های افراطی سوری بیافتد.

روزنامه" دیلی استار" چاپ لبنان با اشاره به اظهارات وی در خصوص اینکه دوستان سوریه اجازه نخواهند داد سوریه به دست آمریکا و رژِیم صهیونیستی بیافتد، به تفسیر این اظهار نظر پرداخته و مدعی شد که اگر لازم باشد ایران، روسیه و مقاومت برای جلوگیری از سقوط سوریه دست به اقدام نظامی خواهند زد.

شبکه روسی" راشا تودی" نیز با پرداختن به بخش هایی از اظهارات سید حسن نصرالله نوشت: سید حسن نصرالله با تاکید بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی تاکید کرد که بر اساس شواهد و حقایق موجود گروه های مسلح توانایی ساقط کردن سوریه از طریق نظامی را ندارند.

شبکه" المنار" نیز به اظهارات وی پرداخت. المنار در بخشی به اظهارات نصر الله درباره تمامی توطئه ها در طول دو سال گذشته علیه سوریه که بخشی از آن به حزب الله و مقاومت مربوط می شده پرداخته و به نقل از او بهترین راه حل بحران سوریه را گفتگوی سیاسی خواند.

المنار در عین حال به نقل از سید حسن نصرالله تاکید کرده است که دوستان سوریه اجازه نخواهند داد این کشور به دست آمریکا و اسرائیل بیافتد و از محور مقاومت و توازن قوا در منطقه خارج شود.

خبرگزاری آمریکایی" آسوشیتدپرس" هم با اشاره به آن بخش از اظهارات سید حسن نصرالله که گفته است، " فکر می کنید در صورت وخامت اوضاع و مداخله نظامی در سوریه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ " از آن اینگونه تفسیر کرده که این اظهارات سید حسن نصرالله بیانگر آمادگی دوستان واقعی سوریه برای مداخله نظامی جهت جلوگیری از افتادن این کشور به دست آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری فرانسه هم با اشاره به آن بخش از اظهارات سید حسن که گفته است" طبیعی است که هرکمک ممکن را به سوریه بکنیم" اینگونه نوشت: نصرالله کمک نیروهای حزب الله به ارتش سوریه در نبرد علیه نیروهای شورشی را تائید کرد.