سیدحمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، درباره قربانی شدن شش کول‌بر در استان‌های مرزی به علت سقوط بهمن، گفت: در استان حوزه انتخابیه ما ـ لرستان ـ نیز به علت بیکاری بسیاری از سکنه ناچار به سفر به بنادر جنوب، خرید البسه و فروش آنها در شهرهای خود هستند، اما به علت غیرمجاز بودن بسیاری از کالاهای عرضه‌شده در بنادر، این افراد از سوی تعزیرات محکوم شده و پرونده برایشان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ساکنان مرزها نیز شغل خاصی نداشته و مجبور به کول‌بری می‌شوند،‌ اظهار داشت: طبیعی است که در تردد‌های غیرقانونی که این افراد ناچار به انجام آن هستند، با برخوردهای نیروهای امنیتی در مرز نیز مواجه شوند، از این‌رو مجبور به انتخاب مسیرهای صعب و خطرناک می‌شوند که خطرات جانی برایشان به وجود می‌آورد.

کاظمی مهم‌ترین مشکل امروز کشور را اشتغال برشمرد و گفت:‌ اگر دولت فرصت‌‌های شغلی آبرومند برای افراد به‌ویژه مرزنشینان فراهم کند که زندگی آنها تأمین شود، روی به این راه‌ها برای امرار معاش نمی‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه دولت با کالاهای غیرمجاز باید در بنادر برخورد کند نه در شهرها، خاطرنشان کرد:‌ دولت باید با تشکیل تعاونی برای لنج‌داران مانع از ورود کالاهای غیرقانونی از مبادی غیررسمی به کشور شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ‌کس ابتدائاً حاضر نیست برای کسب درآمد جان خود را به خطر بیندازد، اما فقدان درآمد و بیکاری به‌ویژه در مرزها، مرزنشینان را به سمت مشاغل خطرناک سوق می‌دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از دولت خواست با توجه ویژه به موضوع اشتغال و ایجاد فرصت‌های کاری در مرزها و نیز برپایی تعاونی‌های مرزنشینان، مشاغل باثبات برای آنان به وجود آورد تا به سمت کسب درآمدهایی همراه با خطر جانی نروند.