حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم کشوردر گردهمایی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشورکه در مشهد تشکیل شده بود، گفت: به رونق اقتصادی کشور در برنامه ششم توسعه کشور توجه ویژه‌ای شده است، باید از رکود فعلی خارج شویم، نقدینگی را کاهش دهیم؛ در حال حاضر از سال 1392 تا کنون رشد نقدینگی  دو و نیم برابر شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم کشورافزود: ایجاد اشتغال پایدار از ویژگیهای دیگر برنامه ششم است؛ درحال حاضردر جامعه بیکاری بیداد می کند، بیشتر خانواده‌ها گله دارند که چند فرزند تحصیل کرده بیکار دارند، نرخ بیکاری از 12/6 درصد در ابتدای برنامه باید به 8/6 درصد در پایان برنامه برسد یعنی هر سال بین 0/8 کاهش نرخ بیکاری پیش بینی شده است، رشد شتابان کشور باید به 8 برسد و نرخ تورم تک رقمی شود، پیش بینی درآمدهای دولت باید هر سال 770هزار میلیارد تومان باشد تا بتوانیم به شاخص‌های موردنظر برسیم، برای این منظور همه موانع سرمایه گذاری را از راه دولت برداشتیم.

وی افزود: برنامه ششم یک برنامه شفاف است، با ابلاغ سیاست‌های 80 گانه برنامه ششم توسعه کشور و سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، راه روشنی را برای ما ترسیم شد.

حاجی بابایی گفت: دراین برنامه 22 محورمهم، جامعه آسیب شناسی شده است، این برنامه موضوع محور است، چسبندگی مردم ونظام به یکدیگر، ایجاد پیوند عمیق بین مردم نظام، راهکارهای رونق اقتصادی فرهنگی، اقتدار کشور درخارج از مرزها، تقویت پیام انقلاب اسلامی و بازگشت به ارزشها در این برنامه مدنظر بوده است.

وی ادامه داد: برای رونق اقتصادی باید تمام دستگاه‌های اجرایی، تمام دانشگاهها بسیج شوند،5 سال باید بی وقفه کار کنیم، با اشرافی گری و زیاده طلبی نمی توان تغییری در وضعیت فعلی جامعه ایجاد کرد.

حاجی بابایی گفت: دولت را به عنوان رقیب از سرراه بخش خصوصی کنار کشیدیم، باید بهره وری در این برنامه به 2/8 برسد، ضریب رشد جینی0/34 درصد در 5 سال آینده باید اتفاق بیفتد، همه اینها وضعیت مطلوبی است که تحقق یافتنی است، فقط حرکت لازم است.

وی گفت:770 هزار میلیارد تومان تحقق درامد دولت در هرسال است که از این رقم 180 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از طریق بانکهاست، همه شرایط وقوانین برای بانک مرکزی تعریف شده است، بانک مرکزی موظف به ایجاد سامانه ای شده است که تمام حسابهای دولتی باید در آن متمرکز شود، در برنامه ششم هیچ دستگاهی حق ندارد حساب اختصاصی داشته باشد، شفافیت حقوق دستمزد و مزایای مدیران از مشخصه های دیگر این برنامه است، برنامه ششم یک اتاق شیشه‌ای است که نهادهای نظارتی باید میزان تحقق شاخص های آن را همواره بسنجند این ویژگی منحصر به فرد برنامه ششم است، در برنامه هایی که تاکنون تدوین واجرا شده است هیچکس میزان تحقق شاخص های برنامه را مطالبه نمی کرد، اما در این برنامه پایش مستمر نهادهای نظارتی وجود دارد.

وی افزود: برای بانک مرکزی شورای فقهی را تعریف کرده ایم، اقتدار بانک مرکزی با حسابهای برخط می تواند به گردش اقتصاد کمک کند.

 رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: این برنامه همه را یکسان دیده است و به هیچ کس توجه ویژه ندارد، حقوق مدیران باید شفاف باشد و تمام دریافتی های همه مسئولین باید در سامانه ای قابل دسترسی بیایید، شاید این قسمت سخت‌ترین بخش این برنامه بود، اما بهترین بخش برنامه برای ایجاد عدالت هم محسوب می شود.

حاجی بابایی با انتقاد از نگاه زیاده‌طلبی و اشرافی گری که به عنوان یک فرهنگ غلط در برخی از افراد بوجود آمده است، گفت: در زمان دفاع مقدس بی‌ادعاترین انسانها عزیزترین سرمایه خود را درکف می گرفتند و چیزی به نام دریافتی‌های کلان و حقوق های‌نجومی نداشتیم اما پر افتخارترین مردم دنیا بودیم، اما حالا با وجود افرادی که حقوق هایی که ده ها و صدها برابر دیگران دریافت می کنند،  افتخار خاصی در سطح جهان برای کشور نیاوردند.