الهام امین زاده با اعلام این خبر گفت:‌ هفته گذشته  رئیس‌جمهور به تمامی وزرای خود به صورت رسمی ابلاغ کردند که چه بندهایی از منشور حقوق شهروندی مربوط به کدام وزارتخانه است و هر وزارتخانه بر اساس جدولی که تهیه شده چه تکالیفی دارد و چه برنامه‌هایی را باید انجام دهد.

وی افزود: این برنامه‌ها برای هر وزارتخانه به صورت مجزا ارسال شده و رئیس‌جمهور همه وزارتخانه‌ها را ملزم کرده است که تا 10 اسفند ماه اقداماتی را که انجام داده‌اند و همچنین برنامه‌های آتی خود را در خصوص حقوق شهروندی به دستیار ویژه بدهند.

امین زاده تصریح کرد: من هم پس از دریافت گزارش اقدامات آنها را آنالیز می‌کنم و به دست رئیس‌جمهور می‌رسانم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در ادامه از آغاز فعالیت کارگروه‌های هشت گانه خبر داد و گفت:‌ من 8 کارگروه تشکیل داده‌ام که هر سه قوه در این کارگروه‌ها هستند.

وی اظهار داشت: از امروز 13 بهمن ماه اولین کارگروه که کارگروه اقتصادی است، کار خود را آغاز می‌کند، در این کارگروه از وزارت اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، مجلس و فعالان اقتصادی افرادی حضور دارند.

امین زاده تأکید کرد: در واقع هر کسی که فعالیت اقتصادی می‌کند حضور دارد و صرفاً اینگونه نیست که فقط از دولت باشد و ما کار خود را تایید کنیم بلکه آنهایی هم که آسیب‌پذیر هستند در این کارگروه حاضر می‌شوند.