احمد مازنی با تشریح جلسه امروز (دوشنبه، 111 بهمن ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس که با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون رسیدگی به طرح اداره و نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: یکی از مواردی که در دستورکار مجلس دهم قرار دارد، تهیه طرح قانون اداره و نظارت بر صداوسیمای جمهوری اسلامی است که در دوره‌های قبل مجلس هم مطرح بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت این طرح یادآور شد: بعد از بازنگری در قانون اساسی مسئولیت اداره این سازمان که قبلا به عهده شورای سرپرستی که منتخب رؤسای قوا بود به رئیس سازمان منتقل شد که بعد در قانون اساسی تصریح شد که شیوه اداره و خط و مشی سازمان را قانون تعیین کند.

وی ادامه داد: با اذن مقام معظم رهبری رئیس سازمان این مسئولیت را بر عهده داشت اما از آنجایی که باید قانون این مطلب تعیین می‌شد، در دوره‌های مختلف مجلس مطرح شد اما به دلیل نظرات متعدد و پیچیدگی‌های فنی و حقوقی سازمان به نتیجه نرسید.

مازنی در ادامه با بیان اینکه کمیته فرهنگ، هنر و رسانه مجلس دهم این مسأله را در اولویت قرار داد، اظهار داشت: در جلسه‌ای با حضور دکتر لاریجانی گزارش کار این کمیته ارائه شد که طی چند جلسه با حضور نمایندگان سازمان صداوسیما و اعضای کمیسیون، پیش‌نویس ها توسط مرکز پژوهش‌های مجلس به صورت تطبیقی تدوین و نقاط اختلاف و اشتراک نوشته شد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه با رئیس مجلس بیان داشت: با پیشنهادات دکتر لاریجانی در حیطه‌های موارد اختلافی و اشتراکی به جمع‌بندی رسیدیم که در اولین فرصت طرح اداره و نظارت سازمان صداوسیما با تأکید بر تدابیر مقام معظم رهبری در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

رئیس کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه مجلس در پایان با بیان اینکه قرار است به پیشنهاد اعضای کمیسیون فرهنگی یک فوریت این طرح در مجلس به رأی گذاشته شود، خاطرنشان کرد: اگر یک فوریت آن تصویب شود با سرعت بیشتری کار جلو رفته و امیدواریم تا پیش از نیمه دوم سال آینده کار به اتمام برسد البته ممکن است نظرات دیگری هم وجود داشته باشد که زمینه ارائه آن در قالب پیشنهاد طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس امکان طرح شدن دارد.