پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی امروز (دوشنبه 11 بهمن‌ماه 95) در نشست هم‌اندیشی نمایندگان زن ادوار مجلس طی سخنانی با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و شهادت جمعی از آتش‌نشانان حادثه پلاسکو اظهار داشت:‌ آنچه نگاه ما را به اینده روشن می‌کند این است که آینده سختی پیش رو داریم.

وی افزود: شرایط فعلی ازجمله مشکلات اقتصادی، بین‌المللی و داخلی، مشکلات موجود در حوزه کسب و کار و اشتغال ما را به این نتیجه می‌رساند که شرایط سختی را پیش رو داریم و جهاد و مجاهدت ویژه این شرایط است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ما باید از تفکرات شخصی عبور کرده و همه باهم برای حل مشکلات پیش‌رو قدم برداریم که البته این حرکت باید در مجلس آغاز شود. زنان مجلس دهم در آغاز کار مجلس توفیقاتی داشتند که از جمله آن تنظیم سند برنامه ششم توسعه بوده است، هرچند ما با قدرت مقررات اجرایی کاملاً آشنایی نداشتیم، اما بررسی لایحه برنامه ششم توسعه توانست تلاش خوبی را در میان نمایندگان ایجاد کند که بتوانند از این طریق بروز و ظهور داشته باشند.

وی ادامه داد: برای تشکیل کارگروه‌هایی برای هم‌افزایی در جهت نظرخواهی باید اهتمام جدی صورت گیرد و ما برای این موضوع کاملاً آماده هستیم تا از این فرصت به وجودآمده استفاده کنیم. فراکسیون زنان مجلس دهم آماده پذیرش هرگونه پیشنهاد از سوی نمایندگان زن ادوار است، ولی این به آن معنا نیست که فضای کارشنای در فراکسیون تنگ است، اما ما معتقدیم که باید از تجربیات نمایندگان گذشته استفاده کنیم تا از این طریق تجربیات شما را دوباره تکرار نکنیم.

مافی در خاتمه خطاب به نمایندگان زن ادوار مجلس شورای اسلامی، گفت: خواهشمندیم پیشنهادات ارسالی خود را به فراکسیون زنان مجلس دهم ارائه دهید تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم.