نیروی دریایی آمریکا اولین رزمایش خود در خلیج‌فارس در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را از فردا –سه‌شنبه- آغاز خواهد کرد.

در این رزمایش سه روزه علاوه بر نیروی دریایی آمریکا، نیروهای انگلیس، استرالیا و فرانسه نیز حضور خواهند داشت.

بنابر اعلام نیروی دریایی ارتش آمریکا و همچنین ناو پنجم و نیروهای دریایی مشترک این رزمایش نظامی از فردا تا روز پنج شنبه برگزار می‌شود.

این اولین رزمایش در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در منطقه خلیج فارس است و هدف از برگزاری این تمرین نظامی حفظ آمادگی در جنگ‌های دریایی و همچنین تامین امنیت کشتی‌های تجاری بین‌الملل در خلیج فارس عنوان شده است.

بنا بر اعلام برخی منابع خبری، قرار است ژنرال «اندرو بیرنز» فرمانده پرسابقه بریتانیایی و فرمانده ناوگان «اوشان» فرماندهی این رزمایش مشترک و نیروهای حاضر در آن را بر عهده بگیرد.

 ژنرال اندرو بیرنز این رزمایش را فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و همچنین حفظ آمادگی و ارتقای سطح توانایی‌ها خواند و افزود با این رزمایش‌ها می‌توانیم به تامین امنیت کشتی‌ها برای تجارت در آب‌های آزاد کمک کنیم.

در این رزمایش که چهار کشور شرکت کننده با تجهیزات دریایی خود در آن حضور خواهند یافت، به تمرین‌های مبارزه با دزدان دریایی و تمامی تمرین‌های متدوال دریایی پرداخته می‌شود.