«حشمت الله فلاحت پیشه» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اسلام‌آباد غرب پیرامون صدور فرمان اجرایی از سوی ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایرانی و چندین کشور منطقه گفت: به نظر من ترامپ و مجموعه اتاق فکر او با اجرای برخی اقدامات تلاش می کنند که مانع از استفاده ایران از شرایط پسابرجام شوند؛ زیرا در این شرایط امکان معامله و مبادله میان اتباع کشورهای مختلف به ویژه اتباع ایرانی مستقر در آمریکا با ایران فراهم بوده است. به طوری که حدود یک هزار میلیارد دلار سرمایه ایرانیان مقیم ایالات متحده است و ترامپ با دستور اجرایی مذکور به دنبال مانع سازی در این روند تعاملی است.

او  ادامه داد: ترامپ معتقد است که جمهوری اسلامی در تمام عرصه ها بسیار قدرتمند شده و اجرای توافق هسته ای نیز به قدرت ایران افزوده است. حال اتاق فکر دولت جدید آمریکا به دنبال ایجاد وقفه در روند  قدرت گیری کشورمان است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب با تاکید بر اینکه "فرمان اجرایی ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایران، جزو اولین دستورهای پرتناقض وی محسوب می شود" گفت: ایرانیان جزو معدود ملت هایی هستند که از سال 2001 میلادی هیچ تبعه آمریکایی را نکشته اند، اما دست بیشتر ملت ها با لشگرکشی ایالات متحده به منطقه به خون سربازان آمریکایی آلوده شده است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه فرمان اجرایی ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایران، نقض صریح برجام است، بیان کرد: فرمان اجرایی ترامپ، کاملا یک دستور سیاسی و تبلیغاتی با هدف ایجاد فضای روانی علیه جمهوری اسلامی است. از طرف دیگر به نظر من این گونه مواضع ترامپ، عملا کشورهای دیگر را در مقابل وی قرار داده و در این شرایط، فضای بین المللی نسبت به هشت سال گذشته به نفع کشورمان خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به نبود نام عربستان در فرمان اجرایی ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع کشورهای مسلمان، تصریح کرد: با توجه به نگاه اقتصادی ترامپ به حوزه سیاست و سرمایه گذاری 700 میلیارد دلاری عربستان در این کشور، به نظر من رییس جمهوری جدید آمریکا برای سرمایه های این کشور نقشه هایی در سر دارد و قطعا ترامپ در آینده برای تاراج اموال اتباع عربستانی و کشورهای عربی برنامه هایی خواهد داشت.