اسماعیل کوثری نماینده سابق مجلس با اشاره به فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایجاد محدودیت برای صدور روادید برای اتباع چند کشور از جمله ایران، اظهار داشت: این موضوع از دو بخش قابل بررسی است، بخش اول اینکه ترامپ خباثت ذاتی خودش را با مطرح‌کردن این موضوع نشان می‌دهد  در صورتی که تروریسم خود آمریکاست و علت تمامی این ناامنی‌ها در منطقه و سایر کشورها، اسرائیل، آمریکا و عربستان است.

وی افزود: آمریکایی‌ها با مطرح کردن این موضوعات اخلاق ذاتی و روح استکباری خودشان را نشان می‌دهند و کشورهای اسلامی باید نشان دهند که جایگاه و شأن آنها خیلی بالاتر از این است که با وجود این محدودیت‌ها خللی به آنها وارد نمی‌شود و نیازی به ورود آمریکا ندارند.

کوثری تصریح کرد: بخش دومی که قابل‌بررسی است، مسئولان ما هستند زیرا دولت و مخصوصاً دستگاه دیپلماسی باعث شده که در نهایت آمریکایی‌ها آنقدر گستاخ شوند که بخواهند امروز چنین توهینی به ملت ایران کنند و هرجا که مسئولان ضعیف عمل کردند آنها گستاخ‌تر شدند.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: روحانی در اوایل انتخابش به عنوان رئیس‌جمهور و بعد از آن هم بارها گفته بود که قول می‌دهیم جایگاه ایران را در روابط بین‌الملل بالا ببریم، اما نه‌تنها جایگاه ایران بالا نرفت، بلکه اوضاع کشور ما نیز روز به روز  در سطح بین‌الملل ضعیف‌تر شده است.