داود  گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در اختتامیه دوره «عرضی، توجیهی کادر نواحی استان‌ها»، اظهار داشت: انتخابات سال 96 یک مسئله اولویت‌دار و جدی بسیج در این برهه زمانی است.

وی با بیان اینکه آمریکا همیشه قصد توطئه علیه کشور ما را دارد، بر برخی از سیاست‌های دولت آمریکا برای انتخابات ایران اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا در سیاست‌های خود برای انتخابات جمهوری اسلامی ایران معتقد است انتخاب یک نفر از جریان غیر انقلابی برابر با پایان انقلابی گری ملت ایران است و عدم پیروزی جریان انقلابی در انتخابات یکی از اهداف مهم آنان است که در عرصه انتخابات دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: دولت آمریکا بر این باور است که با اجرای این هدف نیازی به لغو تحریم‌ها و امتیازات اقتصادی ندارد و می‌تواند با شبه افکنی در شبکه‌های اجتماعی به اهداف خود برسد.

گودرزی با تأکید بر اینکه ما باید به عنوان یک ناظر بر انتخابات رفتار کنیم، بر ضرورت اجرای اقدامات عملی از سوی بسیج دانشجویی تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیروزی در عرصه انتخابات و جلوگیری از نفوذ دشمن در اذهان عمومی، باید ابتدا دشمن‌شناسی را در خود تقویت کنیم و تفکر و هدف‌گذاری دشمن را درک کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به فرمایش بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

گودرزی با تأکید بر اینکه ما موظفیم با روشنگری و نظارت بر انتخابات موجب پیروزی جریان انقلابی شویم، اذعان داشت: برخی از مردم وارد یک مرزی از بی‌اعتمادی و ناامیدی به نظام و انقلاب شدند؛ بسیج نباید نسبت به این جریان بی‌تفاوت باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیج دانشجویی گفت: بسیج دانشجویی باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود یک جبهه منسجم از جوانان انقلابی را تشکیل دهد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور به برخی از وظایف جبهه منسجم جوانان انقلابی نیز اشاره کرد و گفت: این جوانان انقلابی باید ذهن افرادی را که نسبت به انقلاب و نظام ناامید شدند را روشن کند و با برشمردن برکات نظام و انقلاب آنان را امیدوار کنند.

گودرزی با اشاره به برخی راهکارهای مطلوب برای تحقق و اثربخشی جبهه منسجم جوانان انقلابی، افزود: جهاد و مبارزه با مفاسد اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند اولین گام مؤثر برای جلب اعتماد مردم نسبت به انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه در اذهان عده‌ای از مردم، بسیج دانشجویی به عنوان یک حزب سیاسی قلمداد می‌شود خاطرنشان کرد: این ذهنیت غلط باید اصلاح شود و باید به جهان نشان دهید بسیج دانشجویی یک تشکل انقلابی و مدافع حقوق ملت است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور به برخی از وظایف و مأموریت‌های بسیج دانشجویی اشاره کرد و افزود: خدمت‌رسانی صادقانه، روشنگری و تبیین مسائل سیاسی از وظایف مهم بسیج دانشجویی است.