اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اخبار مربوط به بررسی مدرک تحصیلی «فریدون» دستیار ارشد رئیس جمهور، در کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: به دنبال شایعاتی که پیرامون مدرک تحصیلی دستیار ارشد رئیس جمهور مطرح شد و پیرو در خواستی که جمعی از نمایندگان برای رسیدگی به مدرک تحصیلی حسین فریدون داشتند قرار است فردا این موضوع در این کمیسیون بررسی شود.

 

وی افزود: باید گزارش و مستندات دقیقی ارائه شده تا مشخص شود که شایعات موجود صحت دارد یا اینکه این مدرک و فرآیند آن قانونی بوده است. تا همه چیز روشن نشده نباید هیچ گونه اظهارنظر و یا حاشیه سازی صورت گیرد.

 

عباسی تصریح کرد: به هر حال آبروی یک شخص در میان است و نمی توان به راحتی درباره افراد چه حقیقی و چه حقوقی نظر داد. ما تجربه خوبی در این مسائل نداریم. به طور مثال پیرامون بحث بورسیه ها حاشیه سازی های فراوانی صورت گرفت و در سطح جامعه نیز برای افکار عمومی سوالات زیادی ایجاد که در نهایت مشخص شد مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

 

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه امیدواریم در این باره نیز مشکل خاصی وجود نداشته باشد، تاکید کرد: هرگونه ابهام با کار کارشناسی روشن می شود و چنانچه به مشکلی برخوردیم براساس مر قانون بررسی، عمل و اعلام نظر خواهیم کرد. شفاف سازی برای افکار عمومی را وظیفه خودمان می دانیم. حق همه مردم است که بدانند که چه اتفاقی افتاده و باید از ابتدا در جریان کامل این فرآیند قرار گیرند.

 

عباسی در پاسخ به اینکه آیا فردا حسین فریدون در جلسه کمیسیون آموزش حضور خواهد داشت یا خیر، بیان داشت: هنوز مشخص نیست این مسئله بستگی به برنامه ریزی دکتر زاهدی دارد. اما آنچه که مسلم است اعضای کمیسیون  باید در وهله اول در جریان کار قرار گیرند چراکه تاکنون این اتفاق انجام نشده است. از این رو هرگونه گزارش و مستند جمع اوری شده در این خصوص ابتدا باید برای اعضای کمیسیون آموزش روشن شود.