«نیکی هیلی» نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل روز جمعه بار دیگر تأکید کرد که تلاش می‌کند تا از متحدان آمریکا حمایت کند.

وی که در اولین نشست خبری‌اش در سازمان ملل صحبت می‌کرد، با بیان اینکه از این پس روش کار تیم آمریکا در این نهاد تغییر می‌کند، گفت این عملکرد در مقایسه با گذشته «هوشمندانه‌تر» خواهد بود.

هیلی افزود: «هدفمان به همراه دولت این است که ارزش‌هایمان را نشان دهیم و راه نشان دادن ارزش هم از طریق نشان دادن قدرت است.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: «راهش نشان دادن صدایمان است و اینکه هوای متحدانمان را داشته باشیم و البته اطمینان حاصل کنیم که متحدانمان هم هوای ما را دارند.»

او گفت در حال «ثبت اسامی» کشورهایی است که مخالف آمریکا بوده و از این کشور حمایت نمی‌کنند، تا بتوان بعدا «پاسخ مناسبی» به این کشورها داد.

هیلی که در نشست بررسی صلاحیتش در سنا هم گفته بود که قصد دارد سازمان ملل را به یک «سرمایه‌گذاری» مناسب برای آمریکا بدل کرده و کارکرد آن را به نحوی تغییر دهد که به نفع واشنگتن باشد، روز جمعه هم گفت قصد دارد عملکرد بخش‌هایی که «درست عمل نمی‌کنند» را، درست کند.

او پیشتر در توضیح عملکرد مناسب سازمان ملل، گفت بود که این نهاد رویکردهای ضداسرائیلی دارد و باید تلاش کرد تا این خصیصه از سازمان ملل دور شود.