پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عارف همچنان در سودای ریاست جمهوری یا ریاست مجلس قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، در دو ماه اخیر فعالیت سیاسی محمدرضا عارف در درون جریان اصلاحات کاهش یافته است. وی ویترینی جدید و آرامی را از این جریان در بیرون به نمایش گذاشته است.

بزرگان جریان اصلاحات از محمدرضا عارف خواسته اند تا وی، گلایه های خود را کنار گذاشته و مجددا برای این جریان در بیرون نقش آفرین باشد و از محبوبیت خود استفاده نماید ولی وی هنوز شرط و شروطی برای پذیرش این دعوت دارد.

با این همه برخی از نزدیکان عارف به طور مطرح ساخته اند که رئیس فراکسیون اصلاح طلبان مجلس یا برای اردیبهشت می آید و یا برای خرداد.

منظور اطرافیان عارف آن است که وی یا نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد و در رقابت های این انتخابات در اردیبهشت شرکت می کند و یا در انتخابات هیات رئیسه مجلس، جهت ریاست مجلس، نامزد خواهد شد.

بر این اساس اگر بزرگان جریان اصلاحات می خواهند تا عارف باز برای جلوه بیرونی این جریان وارد شود بایستی او را در یکی از این دو اتفاق(انتخابات ریاست جمهوری یا ریاست مجلس) یاری نمایند.

اطرافیان عارف بر این باورند که اگر او وارد عرصه انتخابات شود این بار کنار نمی رود و نامزد زاپاس نخواهد بود و لذا بایستی آقای روحانی متقاعد شود که اگر وضع مناسبی مثل ماههای اخیر برای رای آوری ندارد بایستی کنار بکشد.

بزرگان اصلاحات مطرح کرده اند که انتخاب رئیس مجلس در دست نمایندگان است و به آنها ارتباطی ندارد اما به آنها گفته شده اگر آقای روحانی حمایت شما را بخواهد می تواند با نمایندگان وارد معامله شود .

البته گفته می شود بزرگان جریان اصلاحات تاکید داشته اند چون حریف آقای روحانی و لاریجانی برای ریاست مجلس نمی شوند و روحانی بایستی از محبوبیت عارف بهره مند شود بهتر است آقای عارف در دور بعد ریاست جمهوری معاون اولی را به عارف بسارد تا در 1400 با توان اجرایی بالاتری وارد رقابت های انتخاباتی شود.