به گزارش پارس ، مهر به نقل از رویترز، باراک اوباما طی گفت و گویی تلفنی با ولادیمیر پوتین، مراتب نگرانی آمریکا را از احتمال استفاده حکومت سوریه از سلاح های شیمیایی ابراز داشت. کاخ سفید اعلام کرد وزیران خارجه دو کشور این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

باراک اوباما در گفت و گویی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نسبت به احتمال به کارگیری سلاح های شیمیایی توسط دولت سوریه ابراز نگرانی کرد.

کاخ سفید اعلام کرده این گفت و گو میان روسای جمهوری آمریکا و روسیه روز دوشنبه (۲۹ آوریل/۹ اردیبهشت) صورت گرفته و طی آن اوباما مراتب نگرانی خود را از گزارش های منتشر شده در روزهای اخیر در مورد اوضاع سوریه اعلام کرده است.

طی این گفت و گوی تلفنی اوباما و پوتین همچنین توافق کرده اند، به رایزنی در مورد بحران سوریه ادامه دهند. طی این توافق به جان کری و سرگئی لاوروف وزیران خارجه آمریکا و روسیه ماموریت داده شده، در زمینه پیگیری اوضاع سوریه با یکدیگر همکاری کنند و به گفت و گو ها ادامه دهند.

پیش تر باراک اوباما نسبت به استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی دولت بشار اسد هشدار داده و آن را" خط قرمز آمریکا" خوانده بود. روز جمعه اتحادیه اروپا نیز در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی و گازهای سمی از سوی دولت سوریه، خواهان شفاف سازی در این زمینه شد.