ترامپ در آینده تلاش خواهد کرد تا روابط سه کشور ایران و روسیه و چین را بر هم بزند اما در این مسیر با شکست مواجه خواهد شد.

در این گزارش آمده است: سیاست خارجی غیر رسمی ترامپ سیاست کیسینجر خواهد بود، یعنی ترکیبی خواهد بود از «توازن قدرت» و «تفرقه بینداز و حکومت کن».

در ادامه این گزارش آمده  که ترامپ تلاش خواهد کرد تا روسیه را از شریک استراتژیکش یعنی چین دور نگه دارد و در حالی که چین را در حالتی از هشدار باقی می‌گذارد به تهدید ایران می‌پردازد.

این پایگاه تحلیلی چینی می‌افزاید: تمام این سیاست این پتانسیل را دارد که نتیجه معکوس بدهد، حتی تلاش برای عادی سازی روابط دوجانبه با روسیه.

در ادامه این گزارش آمده است که انتخاب رکس تیلرسون به عنوان وزیر امور خارجه نیز می‌تواند به عنوان رمز و نشانه‌ای باشد برای دنبال کردن این سیاست کیسینجر، از آنجایی که تیلرسون مورد اطمینان موسسه تندرو مطالعات ستراتژیک و بین‌الملل است.

گزارش این پایگاه چینی می‌افزاید: ترامپ در حال حاضر در مقابل مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته است، ولی «دولت عمیق» آمریکا که همان مجموعه صنعتی نظامی آمریکا است که فارغ از این که کدام حزب سیاسی در قدرت قرار گیرد، وجود دارد و در حال حاضر روسیه را به عنوان تهدید اصلی عنوان کرده است.

در ادامه این تحلیل آمده است که سیاست کیسینجر به این معنی است که ترامپ روابط نزدیک با روسیه برقرار کند و در عین حال روسیه را ترغیب به خیانت به ایران کند ولی این اقدام عملی نخواهد شد و روسیه به متحد خود خیانت نخواهد کرد و این اقدام ترامپ وی را در مقابل مقامات آمریکا قرار خواهد داد.