به گزارش پارس ، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس با اشاره به وظیفه و تکلیف شورای نگهبان در زمینه انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: قانون اساسی تکالیف لازم در زمینه انتخابات ریاست جمهوری را برای شورای نگهبان قائل و آن را تبیین کرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه وظایف و تکلیف شورای نگهبان ابهامی وجود ندارد، افزود: بی شک شورای نگهبان در زمینه تأیید صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری تنها در چارچوب قانون عمل می کند و وارد بحث های حاشیه ای نخواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: قانون اساسی به خوبی تشخیص افراد زاویه دار با نظام را برای شورای نگهبان تبیین کرده است و این مجموعه با رعایت قوانین تشخیص می دهد که چه کسانی می توانند در صحنه رقابت وارد و چه کسانی باید حذف شوند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، وظیفه همه کاندیداها و مردم، گردن نهادن به تشخیص شورای نگهبان است.

رحماندوست با بیان اینکه نمی توان به بهانه تنوع سلایق راه را برای ورود فتنه و جریان انحراف به عرصه انتخابات باز گذاشت، تصریح کرد: معتقدم افرادی که در حوادث فتنه، جریان انحراف حضور داشته و یا در هر زمینه دیگری از چارچوب قانون اساسی و نظام خارج شده اند، به طور طبیعی در مراحلی مورد تأیید شورای نگهبان قرار نخواهند گرفت.

وی با اشاره به تکثر کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری گفت: قطعا تکثر کاندیدا به صلاح کشور نیست و کاندیدا باید تلاش کنند تا تعداد بیشتری کاهش یابد و ائتلاف ها نیز به نفع یکدیگر کنار بروند تا در نهایت تعداد کاندیداهای باقی مانده در صحنه به رقابت بپردازند.

نماینده تهران در پایان یادآور شد: کاهش کاندیدا نباید صرفا معطوف به یک گرایش سیاسی باشد، چراکه رقابت بین یک جریان معنایی ندارد و آن را به مصلحت نمی دانم و معتقدم که چند گرایش باید در صحنه حضور داشته باشد تا مردم در نهایت فرد اصلح را انتخاب کنند.