حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ، با اشاره به هجمه های اخیر علیه دستگاه قضا، اظهار داشت: در ایران سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه داریم که به نظر می رسد قوه ای که به عنوان سالم ترین دستگاه کارش را انجام می دهد قوه قضائیه است.

 

وی افزود: ریاست قوه قضاییه که فردی مجتهد، فرهیخته و مدافع انقلابی است و همه علما و مراجع، علم، فهم، هوشیاری و زیرکی آیت الله آملی لاریجانی را تائید می کنند تا قضاتی همچون حجت الاسلام محسنی اژه ای که امروز بلد کار  نقشه راه ترسیم شده رئیس دستگاه قضا هستند، همگی از توفیقات بالای این دستگاه محسوب می شوند.

 

نوروزی تصریح کرد: آنچه که امروز برخی در داخل و خارج علیه قوه قضائیه برای به چالش کشاندن این دستگاه مطرح می کنند هرگز نمی تواند افکار عمومی را تحت الشعاع قرار دهد و آنها را در پیشبرد اهدافشان موفق کند.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی بیان داشت: اصلی ترین کار در دست قوه مجریه است. این قوه باید نسبت به تمامی مسائل کشور از جمله بحث بیکاری، رکود اقتصادی، بهداشت و درمان، امنیت داخلی و خارجی و حتی برجام... در قبال مردم پاسخگو باشد. لذا آقایان با بیان کلام اهانت آمیز نمی توانند راه به جایی ببرند. چراکه معتقدیم راه قوه قضائیه مشخص است.

 

نوروزی با اشاره به توئیت امروز  رئیس جمهور که در واکنش به اظهارات آملی لاریجانی اعلام کرد، دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند و درمقابل انتظارست قوه قضاییه نیز همه حساب‌های خود را روشن نماید. افزود: این واکنش به دلیل مطرح کردن بخشی از اعترافات بابک زنجانی توسط دستگاه قضا مبنی بر کمک وی به ستاد انتخاباتی آقای روحانی است و رئیس جمهور با این توئیت فرار رو به جلو  کرده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقایان باعث چنین اظهاراتی از سوی قوه قضائیه شدند چرا که اگر به پای قوه قضائیه نمی پیچیدند و مسائل پوچ و بیهوده را مطرح نمی کردند آقای آملی نیز مجبور به طرح این مباحث نمی شد. از این رو بهتر است قوه مجریه در آستانه انتخابات آرامش را در عرصه سیاسی کشور حاکم کند چراکه اگر قرار باشد پاسخی داده شود قوه قضائیه اسرار زیادی برای مطرح کردن دارد.