"مایتریپالا سیریسنا"، رئیس جمهور سریلانکا، برنامه از پیش تعیین شده سفر به ایران را که قرار بود از 21  ژانویه (2 بهمن) آغاز شود، لغو کرد.

وزارت خارجه سریلانکا در توضیح لغو این سفر به مقامات ایرانی اعلام کرد رئیس جمهور به دلیل برنامه‌های کاری فوری که پیش آمده، قادر نیست در زمان مشخص شده به ایران سفر کند. این وزارتخانه هیچ توضیح رسمی درباره علت لغو سفر ارائه نکرده است.

موضوع بدهی‌های نفتی سریلانکا به ایران یکی از مهمترین موارد اختلاف میان دو کشور است و انتظار می‌رفت در جریان سفر "سیریسنا" به ایران، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

با این حال، برنامه سفر "مایتریپالا سیریسنا" به روسیه که برای 21 مارس ( اول فروردین) تعیین شده به قوت خود پابرجاست. این نخستین بار است که یک رئیس جمهور از سریلانکا به روسیه سفر خواهد کرد. 

قرار است رئیس جمهور سریلانکا پس از اقامت 4 روزه در مسکو، مستقیما راهی داکا پایتخت بنگلادش شود تا به عنوان مهمان افتخاری در جشن روز استقلال این کشور حضور داشته باشد. منابع آگاه حتی از احتمال سفر "سیریسنا" به واشنگتن و حضور در مراسم تحلیف "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، خبر داده‌اند. در این صورت شاید بتوان ارتباطی بین لغو سفر او به ایران و برگزاری مراسم تحلیف ترامپ بر قرار کرد.

ترامپ روز جمعه 20 ژانویه (1 بهمن) به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد خواهد کرد.