بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان  اینکه فردا جلسه مشترکی با اعضای هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز در وزارت کشور خواهیم داشت، گفت: اولین دستور کار این جلسه مرور روند اجرای مصوبات دو ماهه گذشته کارگروه ویژه پیگیری مسائل شرکت پدیده شاندیز و نحوه تحقق توافقات و تعهدات دستگاه های اجرایی و شرکت پدیده شاندیز خواهد بود.

وی در ادامه افزود: همچنین در این جلسه مباحثی مربوط به انجام حسابرسی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، آب منطقه ای، تغییر کاربری أراضی ، راه اندازی اتاق مبادلات سهام، اخرین وضعیت تشکیل کنسرسیوم بانکی برای اعطای تسهیلات (٥) هزار میلیارد ریالی به شرکت پدیده، نحوه بارگذاری برج های اقامتی و المان های پروژه پدیده شاندیز و ... مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کارگروه ویژه پیگیری مسائل شرکت پدیده شاندیز احصا سایر مشکلات باقیمانده و تعیین الزامات و ضرورت های مربوط به اغاز بکار مجدد فعالیت های قانونی شرکت و از سرگیری عملیات اجرایی پروژه را از دیگر محورهای اصلی این نشست عنوان کرد و گفت: همچنین قرار است فرایندی مناسب و مسئول پیگیری، برای رفع تمامی مشکلات باقیمانده و اجرای مصوبات جدید تعیین و مشخص شوند.

دین پرست با تاکید بر اینکه یکی دیگر از دستور کارهای بسیار مهم جلسه فردا با اعضای هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز تعیین تکلیف هرچه سریعتر وضعیت سهامداران و تعهدنامه داران معسر است، افزود: راه کارهای قانونی و البته عملی موجود برای رفع مشکلات ان دسته از سهامداران و یا دارندگان تعهدنامه، که به هردلیلی قادر به ادامه همکاری با شرکت و مشخصا مشارکت در پروژه های در حال اجرای شرکت پدیده نیستند، مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در این ارتباط هیات مدیره شرکت موظف شده اند تا نسبت به بررسی تمامی راهکارهای قانونی موجود، به نحوی که منافع تمامی سهامداران و دارندگان تعهدنامه رعایت شود و از سوی دیگر، مشکلات حاد، جدی و اورژانسی معسرین این پروژه نیز در کوتاهترین زمان ممکن مرتفع شود اقدام کنند و راهکارهای لازم را جهت تصمیم گیری اولیه در جلسه فردا ارائه کنند.

معاون اقتصادی وزیر کشور درباره راهکارهای موجود برای پرداخت این مطالبات گفت: این مطالبات می تواند از محل منابع مالی شرکت( در صورت وجود داشتن)، فروش أموال و دارائی های مازاد بر نیاز شرکت، ارزش افزوده پروژه های در حال اجرای شرکت، فروش یا پیش فروش واحدهای در حال احداث شرکت در سطح تمامی پروژه های مشمول و یا از طریق مشارکت سرمایه گذارانی که احتمالا به پروژه ملحق خواهند شد و یا فراهم کردن زمینه مبادله سهام در اتاق مبادلات سهام شرکت ( درحال راه اندازی است) پرداخت کرد.