به گزارش پارس، به نقل از فارس، روزنامه « جروزالم پست» ، یک روز بعد از اینکه بنیامین نتانیاهو به اعضاء کابینه خود اعلام کرد از اظهارنظر درباره تسلیحات شیمیایی سوریه خودداری کنند، برای بررسی عمیق اوضاع سوریه، با کابینه امنیتی خود تشکیل جلسه داد.

بر اساس این گزارش، این نخستین جلسه کابینه امنیتی جدید اسرائیل پس از تشکیل کابینه در اواسط مارس ۲۰۱۳ بوده که در آن سناریوهای مختلفی که اسرائیل باید برای رویارویی با آنها آماده باشد، بررسی شد. نکته اینکه این جلسه بعد از تاکید یکی از مقامات امنیتی اسرائیل درباره اقدام بشار اسد در استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مخالفان خود تشکیل شد.

به نوشته روزنامه جروزالم پست، پیش از این جلسه، نتانیاهو از وزرای خود خواسته بود، بدون هماهنگی با دفتر او، از اظهارنظر درباره اوضاع سوریه خودداری کنند. مقامات کابینه اسرائیل همچنین تاکید کردند به دنبال پذیرش بحث استفاده بشار اسد از تسلیحات شیمیایی از سوی آمریکا، اسرائیل از واشنگتن درخواست نکرده است که اقدام خاصی در این راستا انجام دهد.

با این حال، « عمیر پرتز» ، وزیر حفاظت از محیط زیست اسرائیل یکشنبه پیش از برگزاری نشست کابینه امنیتی گفت که این وظیفه آمریکا و جامعه بین المللی است تا برای متوقف کردن کشتار در سوریه، اقدام کنند.